uitbouw woonkamer en slaapkamer

korpie39

uitbouw woonkamer en slaapkamer

Bericht door korpie39 »

Ik heb een vraag.
Wij hebben een huis op het oog waar we bij willen uitbouwen. het is de bedoeling dat we een stuk aan de woonkamer bouwen en op het aangebouwde stuk moet ook een verdieping komen voor de slaapkamers.
Hoe kunnen we een beetje een beeld krijgen van het kostenplaatje en waar moeten we rekening mee houden met het oog op vergunningen e.d.

Gr. Corina
ARduo

Re: uitbouw woonkamer en slaapkamer

Bericht door ARduo »

Beste Corina,

Als je 2,5 m uitbouwt, kun je vergunningsvrij uitbouwen. Mits je voldoet aan de eisen van het vrom.
Wel is het verstandig om een constructeur te laten rekenen t.b.v. fundering en balklaag.

Kostenplaatje ligt er helemaal aan, wat je wilt uitvoeren, hoe je het wilt uitvoeren en waar het uitgevoerd wordt.

Uitbouw kost meestal rond de €30.000,- en dat kan verschillen, naarmate de uitvoering goedkoper of duurder is.

Hopende je voldoende te hebben ingelicht, indien je nog vragen hebt kun je ons mailen op [verwijderd]

Met vriendelijke groet,

ARduo
Wij tekenen voor kwaliteit!
www.arduo.nl
[verwijderd]
Herman

Bericht door Herman »

effe opletten, ARduo.

De vraagsteller wil een uitbouw over 2 verdiepingen. Dit gaat dus niet vergunningsvrij. (is overigens geen ramp, maar hou rekening met een bedrag wat je aan de gemeente moet afdragen).

Tekeningen heb je sowieso nodig voor de bouw, en die kan je dan ook voor de vergunningsaanvraag gebruiken.

Over kosten ben ik slecht geinformeerd. Dat laat ik aan een ander over.
Inactief account
ARduo

Bericht door ARduo »

Excuses, daar had ik even over heen gelezen.

Dan is het inderdaad niet vergunningsvrij, en heb je te allen tijde bouwtekeningen nodig en constructie berekeningen/tekeningen.

mvg ARduo
Wij tekenen voor kwaliteit!
www.arduo.nl
[verwijderd]
korpie39

Bericht door korpie39 »

Ik ben heel blij met de reacties nnu weet ik een beetje hoe we te werk moeten gaan.
Mijn hartelijke dank daarvoor.

Groet Corina
Herman

Bericht door Herman »

Stappenplan (correct me if I am wrong)

-1. Informeren bij de gemeente of de plannen kans van slagen hebben (als ze in dat stadium al zeggen dat een dubbelhoge uitbouw niet gaat gebeuren, dan kan je je de rest van het verhaal besparen...)

-2. Schets maken en architect zoeken. In principe zal die de rest van het proces begeleiden.

-3. Constructeur de boel laten berekenen.

-4. Aannemer zoeken.

-5. Bouwvergunning aanvragen.

-6. Bouwen!

Hiertussen ook nog de financiering in orde krijgen, en de buren een paar flessen wijn brengen vanwege de overlast.
Inactief account
aannemer amsterdam

aannemer uit amsterdam geeft bouwadvies

Bericht door aannemer amsterdam »

Geacht forumlid

De meest gestelde vraag wat kost dat ongeveeer. Hier gaat dus veel fout,schattingen blijven gevaarlijk en als klant hoop je dat het meevalt,maar het valt nooit mee maar altijd tegen. Dit is geen negatief senario maar de praktijk. Het belangrijkste is goede bouwtekeningen en constructie tekeningen laten maken en je vooral in deze laten begeleiden door een architect die bouwkundig bevoegd is. Ook is het erg belangrijk om een bestek te maken oftewel je wensenlijst op papier te zetten, mocht je hier niet uitkomen laat je helpen door de architect.

De tekeningen en het bestek kunnen straks gebruikt worden om meerdere aannemers een offerte uit te laten brengen. Het goede is dat alle aannemers dezelfde tekeningen krijgen en hierdoor krijg je een realistisch prijsvergelijk.

Ik kan dit niet genoeg benadrukken,als je zelf niet weet wat je allemaal precies wilt dan offreert de aannemer dat ook niet, maar dat betekent dat je dit later heel dik op je bord krijgt in de vorm meerwerk. Dit is een dikke rekening vaak waar je geen rekening mee gehouden hebt. De belangrijkste tip is laat je niet verleiden door een aannemer die te goedkoop is, dit kan de aannemer truc zijn die erg vaak wordt toegepast, het is de manier om de klus te krijgen. En als je eenmaal in zee bent met deze aannemer kan het zijn dat hij veel zaken bewust niet heeft vermeld in de offerte. Later komt de aap uit de mouw wederom in de vorm van meerwerk.

Dus goede tekeningen en een goed bestek dat is een voorwaarde. Laat de offertes goed verglijken door iemand met verstand van zaken en er vooral op letten dat de offertes volledig zijn.

Met vriendelijke groet

Een bekende aannemer uit Amsterdam
LEES HOE ONZE KLANTEN OVER ONS DENKEN: http://g.co/maps/y9g7e