Uitbouw zonder verspringing

Joost027

Uitbouw zonder verspringing

Bericht door Joost027 »

Ik krijg over 2 maanden de sleutel van mijn nieuwbouwhuis (vrijstaand). Ik wil aan de achterkant uitbouwen, 6m breed en 3,25m lang. Ik heb de bouwtekening al. Ik heb echter nog een berekening van de constructeur nodig. Ik zou het mooi vinden als de draagbalk uit het zicht is...

Wat zijn de mogelijkheden mbt uitbouw? Ik heb iets gezien van een stalen draagbalk en van een portaal. Oplegging 8 en 20 cm. Ik ben niet technisch onderlegd. Hoe lang hebben ze nodig om de achtermuur te doorbreken, fundering aanbouw te storten, metselen, tuindeuren te plaatsen en het dak erop te leggen... kan dat binnen 3 weken? Ik zorg zelf wel dat de cement afdekvloer gestort wordt en de electricien/stucadoor/schilder hun werk doen.

Ik zou ook graag een lichtstraat willen bouwen in de uitbouw. Deze is op het oosten gericht. Heeft het zin om een zadeldakconstructie te nemen of is 3,25m x 6m daarvoor te klein, wat zijn de eventuele kosten? Hoe hoog is de lichtopbrengst bij solartube?

Bedankt alvast voor uw tips.
Rick

Re: Uitbouw zonder verspringing

Bericht door Rick »

Beste Joost,

Een uitbouw zonder verspringing is een portaal constructie, deze mot je dus hebben.
Het is mogelijk om zo'n uitbouw binnen 4 weken casco neer te zetten, maar ik zou wel een goede planning van de aannnemer vragen.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.