Wij willen graag een uitbouw aan de achterzijde van onze woning plaatsen.
Een uitbouw van maximaal 2,5 meter uit de woning is zonder vergunning mogelijk.
In 1976 is er aan de zijkant al een meter uitgebouwd. Deze loopt door tot aan de huidige achterkant van de woning.
Mijn vraag is, mogen wij deze meter zonder vergunning ook 2,5 meter naar achter trekken?
Uitbouwen zonder vergunning
- schaepers
Re: Uitbouwen zonder vergunning
Hallo,
Dat is niet toegestaan. Dit is licht vergunningsplichtig.
De bestaande "zijgevel" van de uitbreiding aan de zijgevel behoort niet tot de oorspronkelijke achtergevel.
zie ook http://www.vrom.nl/bouwvergunningen_online
Met vriendelijke groet,
ing.M.B.Schaepers
Dat is niet toegestaan. Dit is licht vergunningsplichtig.
De bestaande "zijgevel" van de uitbreiding aan de zijgevel behoort niet tot de oorspronkelijke achtergevel.
zie ook http://www.vrom.nl/bouwvergunningen_online
Met vriendelijke groet,
ing.M.B.Schaepers
- boertje125
Nee vergunnigsvrij mag je tot 2.5 meter achter de oorsprongkelijke achtergeven bouwen
Je kan vergunningsvrij dus nog 1.5 meter bij bouwen
Je kan vergunningsvrij dus nog 1.5 meter bij bouwen
doe het goed ook als het anders kan
- schaepers
Boertje,
Je begrijpt volgens mij niet hoe de situatie is. Er zit aan de zijgevel een uitbouw van 1 m. Deze loopt tot de achtergevel. Nu wil men een uitbreiding maken aan de achtergevel. Dit mag 2,5m diep over de breedte van de originele achtergevel. Het "achtergeveltje" van de uitbreiding aan de zijgevel mag je dus niet tot de originele achtergevel rekenen. Dat is ook precies de reden dat hoekerkers niet vergunningsvrij zijn.
Met vriendelijke groet,
ing.M.B.Schaepers
Je begrijpt volgens mij niet hoe de situatie is. Er zit aan de zijgevel een uitbouw van 1 m. Deze loopt tot de achtergevel. Nu wil men een uitbreiding maken aan de achtergevel. Dit mag 2,5m diep over de breedte van de originele achtergevel. Het "achtergeveltje" van de uitbreiding aan de zijgevel mag je dus niet tot de originele achtergevel rekenen. Dat is ook precies de reden dat hoekerkers niet vergunningsvrij zijn.
Met vriendelijke groet,
ing.M.B.Schaepers