Mechanische ventilatie deel 2

Afzuiging, Mechanische ventilatie, roosters e.d.
Plaats reactie
nonhandyman
klusser
klusser

Mechanische ventilatie deel 2

Bericht door nonhandyman » di mar 27, 2007 9:54 pm

Is het verstandig om ook de droger aan te sluiten om de mechanische ventilatie?
Of is dat van belang waar de motor en waar de droger ergens staan in het rijtje?
Voorkeur van mij zou zijn:
bg droger, wc en keuken;
1ste etage badkamer en toilet en aansluitend de motor die alles naar buiten zuigt (blaast)

Is dat juist of moet de motor juist voor de droger staan?
En kan dat wel met die afstand (ong. 7 meter tot motor) met de droger of krijg ik dan een warme lucht terug in de badkamer?
:roll:

cabrio125
Meesterklusser
Meesterklusser
Contacteer:

droger

Bericht door cabrio125 » wo mar 28, 2007 12:16 am

het is niet verstandig om de droger er op aan te sluiten ben bang dat dit gaat condenseren (vochtprobleem)en dit is eigenlijk ook niet de normale gang van zaken meestal maken we er een aparte afvoer voor maar eigenlijk ook nooit meer dan 2meter een andere optie nieuwe condens droger kopen kun je zo op de riolering aansluiten

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » wo mar 28, 2007 9:41 am

Let op: je hebt 2 soorten condensdrogers:

1 met een reservoir, die je elke keer moet legen.
1 met een afvoer(tje) waar je in principe niets aan hoeft te doen. (eens in de zoveel tijd een beetje schoonmaken).

Uiteraard altijd wel het pluizenfilter van je droger schoonmaken (heeft niets met afvoer te maken). Doe je dit niet, kan het brand veroorzaken.

Drogers en afzuigkappen (met motor) horen in principe niet op een mechanische ventilatie.
Inactief account

nonhandyman
klusser
klusser

Bericht door nonhandyman » za sep 08, 2007 9:17 pm

Nu heb ik een eigen luchtsfvoer naar buiten gemaakt voor de droger. Hie ga ik ook de afzuigkap op aansluiten voor een frietpannetje in de berging.

Ik denk dat dat wel moet kunnen.

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » zo sep 09, 2007 7:25 am

Kijk wel uit dat de frietlucht niet in je droger slaat. Dat is best een reeele optie namelijk, en die lucht krijg je er dan slecht weer uit....
Inactief account

nonhandyman
klusser
klusser

Bericht door nonhandyman » di sep 11, 2007 10:59 pm

Bedankt voor de tip. Misschien een active buisventilator plaatsen tussen de droger en afzuigkap (de goede kant op natuurlijk).

grt,
Leon

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » wo sep 12, 2007 10:02 am

Of een keerklep. Als de afzuiger aangaat, slaat deze dicht, en wordt de frietlucht naar buiten afgevoerd. Dan kan je alleen de afzuiging en de droger wellicht niet tegelijk gebruiken.
Inactief account

Sander W.
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Mechanische ventilatie

Bericht door Sander W. » di sep 25, 2007 5:09 pm

Even een soortgelijke vraag:

Bij ons hebben ze laatst bij de renovatie ook mechanische ventilatie aangebracht. Een kast in de woonkamer, een op de hoofd-slaapkamer en een afzuiger op het dak die de badkamer bijna letterlijk leegtrekt! Deze laatste voert de dus al vochtige lucht uit de badkamer af. Lijkt me dat ie wel tegen vochtige lucht kan dus. Ik vraag mij dus af of ik hier wel de wasdroger op aan kan sluiten. De afstand van de badkamer naar de afzuiger is ongeveer een meter. De wasdroger (geen condensdroger) staat op zolder waar het afvoerkanaal dus doorloopt. Het enige wat ik mij kan bedenken dat ie 'valse lucht' vanaf de droger gaat aanzuigen als deze niet aan staat en dus minder krachtig de badkamer leegtrekt. Hebben jullie enig idee?

Alvast bedankt!

cabrio125
Meesterklusser
Meesterklusser
Contacteer:

Bericht door cabrio125 » wo sep 26, 2007 5:21 pm

antwoord zie boven

Plaats reactie