Aanbouw aan hoofdgebouw

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
BonneLouise

Aanbouw aan hoofdgebouw

Bericht door BonneLouise »

Mijn bouwiniatief is door de gemeente met een negatief advies beoordeeld.
Kern van het verweer is dat ik een aanbouw wil plaatsen aan een bestaande aanbouw.

Hoe kan ik aantonen dat ik in mijn huidige situatie geen aanbouw heb?

Mijn plan.

Ik wil aan de achterzijde van mijn woning een aanbouw plaatsen. De achterzijde heeft een breedte van 8.90 m. De aanbouw wil ik vanaf de hoek van de gevel over een lengte van 7.00 m bouwen. Mijn voorkeur gaat uit naar een diepte van 4.40 m. Tot aan de erfgrens is de afstand 5.40 m. Er blijft dus nog 1 m over tot aan de erfgrens.
Ik kocht mijn nieuwbouwwoning in 1995 vanaf de tekening. Het gehele pand is tegelijk gebouwd. Naar mijn mening was er altijd sprake van 1 hoofdgebouw. Er is nooit verbouwd.
Het hoofdgebouw bestaat op de begane grond uit diverse onderdelen. Een woonkamer, een gang, een garage, een keuken, een bijkeuken en een garage. Op de verdieping bevinden zich drie slaapkamers, een badkamer een overloop en een badkamer. De verdieping is kleiner als de begane grond. Boven de garage, de bijkeuken, de keuken en een gedeelte van de woonkamer bevind zich geen verdieping. De gemeente rekent de onderdelen die geen verdieping hebben niet tot het hoofdgebouw.
Volgens het bestemmingsplan mag het perceel dat buiten het hoofdgebouw valt voor 20% bebouwd worden met aanbouwen of bijgebouwen. Het perceel is 448m2. Het hoofdgebouw is 80m2. Dan blijft er over 367m2. 20% daarvan is 74m2. De onderdelen zonder verdieping zijn bijelkaar 63m2 groot. Dan blijft er over 11m2 die ik nog mag bebouwen. Op het perceel staat nu nog een blokhut van 8m2.
Bijlagen
bouwiniatief
bouwiniatief
plan.jpg (123.48 KiB) 2832 keer bekeken