aanneemer voor begroting

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
eenhuiskopen

aanneemer voor begroting

Bericht door eenhuiskopen »

Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en hier is mijn eerste vraag.

Sinds een paar weken, ben ik op zoek naar een koophuis in Haarlem.
Ik heb laatst een leuke gezien maar waar best veel zou moeten gebeuren.

- standard uitbouw (ik weet niet precies de meeting maar het is een jaren 30' huis), Ik schat 5,2 x 2,5 x 2,5 of zoiets.

- beton vloer storten op de begane grond (ik weet niet precies hoe het onder zit maar als ik op de laminaat liep, kon ik voelen dat het niet hard was)

- 2x dakkapel

-keuken vernieuwen

-badkamer vernieuven + afvoer voor toilet plaatsen.

Mijn schating is ± 70'000 euro!

Is het makkelijk om een aannemer te vinden die een begroting kan maken? Hoe moet ik ter werk gaan? hebben jullie tip?
Ik moet een begroting hebben voor dat ik mijn laatste bod doe.

p/s ik ben buitenlander en heb daardor weinig kennissen/netwerk hier, daardor de vraag!

Alvast bedankt voor de tips![/list]
Herman

Bericht door Herman »

Hallo Haarlemmer,

Voor aannemers in die buurt kan je eens in de wijk rondrijden, en kijken wat daar allemaal aan aannemers aan het werk is. Ook op de telefoongids of gouden gids (www.detelefoongids.nl en www.goudengids.nl) kan je kijken.

Maak een afspraak met de makelaar, om het huis te bekijken met de aannemer, en probeer dit met 3 aannemers. Daarna de aannemers opjagen om snel een offerte te krijgen. Probeer ook de bouwtekeningen te pakken te krijgen (informeren bij de gemeente, die hebben ze vaak wel in het archief).

En dan hopen dat het allemaal de moeite waard is. Het is even veel werk, maar dan is alles wel weer netjes.
Inactief account
eenhuiskopen

Bericht door eenhuiskopen »

bedankt Herman,

Ik ga proberen om een aannemer te vinden die mee kan voor een offerte.
Dat moet ik hebben om te weten waar ik financieel gezien sta en waarschijnlijk voor de hypothek aanvraag ook ;).

Daarna kan ik altijd 3 - 4 verschillende bedrijfen laten komen voor een offerte. Hoe zit het met offertes? moet je in het algemeen voor betalen? zo ja, is dat duur?

Ik werk liever met iemand die misschien een stuk duurder is maar goed en serieus werkt dan met de goedkoopste van de goedkoopste die troep werk oplevert. Want wat is een verschill van 10'000 euro op 30 jaar? ± 25 euro/maand!

Nog meer tips?

Groet!
Herman

Bericht door Herman »

Meer tips?

-maak een plan met daarin exact wat er moet gebeuren. En hou dit voor de verschillende aannemers gelijk, zo kan je de offertes goed vergelijken. Dit bepaalt ook wat de aannemer doet, en wat wellicht iemand anders nog moet doen. let op! De aannemer doet doorgaans niet MEER dan wat er afgesproken is, of stuurt een rekening na voor meerwerk.

-vraag indien mogelijk een "open" offerte. Dan kan je zien wat de verschillende werkzaamheden in de prijs bijdragen.

-vraag referenties, en ga die ook daadwerkelijk bekijken. Als je bij de andere woningen iemand treft, vraag dan of de aannemer goed werk heeft geleverd.

-blijf de woningmarkt in de gaten houden. Wellicht komt er nog een geschikt huis voorbij.

-offertes zijn gratis.

Succes!
Inactief account