Bouw van een huisje in Argentinië

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
Mariano

Bouw van een huisje in Argentinië

Bericht door Mariano »

Hallo iedereen, ik ben nieuw op het forum, daarom zal ik me eerst even voorstellen.
Iedereen noemt mij tegenwoordig Mariano, woon momenteel in het noord westen van Argentinie en ben van plan om hier permanent te gaan wonen. Wat ik zoek op een bouwforum zijn vooral tips en handleidingen van hoe ik een huisje in elkaar zet hier in Argentinië. Ik wil proberen zelf zo veel moeilijk te doen, daar waar dit mogelijk is natuurlijk.

Ik heb al een stuk land gekocht (in een klein bos) en ben nu bezig het een beetje vlak te maken.
Het wordt een klein huisje van 5 bij 5 meter, met enkelsteense muren en golfplaats als dak.

Ik heb ik google Sketch Up al even een ontwerpje gemaakt, welke te vinden is op: http://www.youtube.com/watch?v=aDG5CT63MvM

Er is een wateraansluiting en elektriciteit, echter een riool ontbreekt. Gelukkig kan de gemeente gratis de beerput komen legen; deze moet dus ook nog gebouwd worden.

mijn eerste vragen gaat over de fundering en die beerput: als fundering wilde ik sleuven graven van zo'n 60 tot 80 cm diep met daarin zwerfkeien (die hier genoeg zijn) daaroverheen stort ik dan beton met daarin bakstenen gedrukt, zodat ik kan gaan metselen.

voor die beerput wilde ik een gat (laten) graven met een diameter van zo'n 2,5 meter en 6 tot 8 meter diep, en daarin met bakstenen opmetselen naar boven. Heeft iedereen een idee of dat realistische waardes zijn, ik kan er namelijk niet zoveel over vinden omdat het in nederland niet echt gangbaar is.

alle hulp is welkom, en alvast bedankt voor de hulp,

Mariano
Herman

Re: Bouw van een huisje in Argentinië

Bericht door Herman »

Technisch kan ik je niet echt helpen, maar ik denk dat 2 dingen wel belangrijk zijn om te weten:

-wat is de grondslag daar? Als je in NL een gat van 8 meter diep graaft, en 2,5 meter doorsnede, dan kom ik daar niet in de buurt, laat staan erin.

-wat zijn de materialen die voorhanden zijn? Beton, cement, baksteen, keien, golfplaat, nog meer?

Oja, en wat is het klimaat.

Groeten uit een nat Nederland,

Herman
Inactief account
Mariano

Re: Bouw van een huisje in Argentinië

Bericht door Mariano »

Die afmetingen van die kiepelton heb ik van de buren, daar werkt het wel goed en die zitten op 70 meter van mij af. Verder is al het bouwmateriaal wel voorhanden. De grond is momenteel kei en keihard, met stenen erin. Dat dit nu zo hard is komt omdat het de afgelopen 3 maanden niet of nauwelijks geregend heeft. In de zomer gaat het wel regenen. Ik zal voor de diepte voor de fundering wel informeren bij iemand die er ervaring mee heeft. Maar ik heb al horen zeggen dat het tussen de 60 en 100 cm zal worden.

groeten,

Mariano