De verbouwing van ons kantoor
- Rick
De verbouwing van ons kantoor
Op 3 oktober krijgen we de sleutel van ons nieuwe kantoor, althans dat moet het worden het is nu nog een oude woonboerderij. Ik ga de drie maanden durende verbouwing dagelijks bijhouden op deze site.
Ik zal beginnen met uitleggen wat we allemaal gaan doen, en zet er ook gelijk bij wie het dan uitvoert.
De oude woonboerderij is voor het laatst gerenoveert in 1964 en werkelijk alles is dus gedateerd.
We zijn van plan een hoop oude details weer terug te brengen en de boerderij aan de buitenzijde weer zijn originele uiterlijk te geven.
Allereerst komt er een sloopbedrijf die de gehele binnenzijde zal wegslopen. Wanden, trap, wc, badkamer, woonkamer, eigenlijk blijft alleen de kale vloer zitten.
Op 1,5 m1 van de gevel staat een kastanjeboom met een stamdoorsnede van 80 cm, omdat deze de fundering aantast hebben we hier een kapvergunning voor gekregen.
Aan de buitenzijde zullen de nodige ramen vervangen worden en we willen proberen weer de originele luiken voor de ramen te plaatsen. De gevel zullen we millieu vriendelijk gaan stralen.
Aan de binnenzijde beginnen we met de installatie, alle bedrading meterkast, c.v. afvoeren alles zal vernieuwd worden. En als we toch bezig zijn laten we gelijk een airco installeren.
Beneden creeren we een groot kantoor een keukentje en een wc en magazijn.
Boven plaatsen we extra velux dakvensters en we laten deze ruimte open zodat we een vergaderzaaltje krijgen.
Al het timmerwerk, tegelwerk en stukadoorwerk zal ik zelf gaan uitvoeren dus als er vragen zijn over een bepaalde klus zal ik deze duidelijk op foto vastleggen en daarbij uitleggen wat ik doe.
Ik zal beginnen met uitleggen wat we allemaal gaan doen, en zet er ook gelijk bij wie het dan uitvoert.
De oude woonboerderij is voor het laatst gerenoveert in 1964 en werkelijk alles is dus gedateerd.
We zijn van plan een hoop oude details weer terug te brengen en de boerderij aan de buitenzijde weer zijn originele uiterlijk te geven.
Allereerst komt er een sloopbedrijf die de gehele binnenzijde zal wegslopen. Wanden, trap, wc, badkamer, woonkamer, eigenlijk blijft alleen de kale vloer zitten.
Op 1,5 m1 van de gevel staat een kastanjeboom met een stamdoorsnede van 80 cm, omdat deze de fundering aantast hebben we hier een kapvergunning voor gekregen.
Aan de buitenzijde zullen de nodige ramen vervangen worden en we willen proberen weer de originele luiken voor de ramen te plaatsen. De gevel zullen we millieu vriendelijk gaan stralen.
Aan de binnenzijde beginnen we met de installatie, alle bedrading meterkast, c.v. afvoeren alles zal vernieuwd worden. En als we toch bezig zijn laten we gelijk een airco installeren.
Beneden creeren we een groot kantoor een keukentje en een wc en magazijn.
Boven plaatsen we extra velux dakvensters en we laten deze ruimte open zodat we een vergaderzaaltje krijgen.
Al het timmerwerk, tegelwerk en stukadoorwerk zal ik zelf gaan uitvoeren dus als er vragen zijn over een bepaalde klus zal ik deze duidelijk op foto vastleggen en daarbij uitleggen wat ik doe.
- Herman
Ik ben sowieso benieuwd naar het hele proces.
Dus zowel het sloopwerk, stutwerk, kappen van de boom, uitfrezen van de wortels, reparatie fundering, en dan het complete opbouwen / renoveren van de boerderij.
Ik ben ook benieuwd naar de achterliggende gedachte achter dingen: Met welke visie wordt de boerderij opgeknapt, welk beeld hebben jullie voor ogen.
Dus wordt het een met trespa omtimmerde loods met systeemplafond aan de binnenkant, en TL lampen, of wordt het een nostalgische boerderij, of iets ertussenin. hoe lossen jullie zaken als bekabeling op. (draadloos?).
Wat voor indeling kiezen jullie, en waarom?
Lastig ben ik, niet?
Dus zowel het sloopwerk, stutwerk, kappen van de boom, uitfrezen van de wortels, reparatie fundering, en dan het complete opbouwen / renoveren van de boerderij.
Ik ben ook benieuwd naar de achterliggende gedachte achter dingen: Met welke visie wordt de boerderij opgeknapt, welk beeld hebben jullie voor ogen.
Dus wordt het een met trespa omtimmerde loods met systeemplafond aan de binnenkant, en TL lampen, of wordt het een nostalgische boerderij, of iets ertussenin. hoe lossen jullie zaken als bekabeling op. (draadloos?).
Lastig ben ik, niet?
- Rick
Ik ben zo ontzettend druk geweest dat ik niet eerder heb kunnen reageren.Dus zowel het sloopwerk, stutwerk, kappen van de boom, uitfrezen van de wortels, reparatie fundering, en dan het complete opbouwen / renoveren van de boerderij.
Maar goed de boom is inmiddels weg en ik heb hier een paar mooie foto's van kunnen nemen die ik zometeen zal uploaden.
Gelukkig hoeft de fundering niet te worden gerepareerd. dat scheelt aanzienlijk.
De visie die we voor ogen hebben is old meets new.Ik ben ook benieuwd naar de achterliggende gedachte achter dingen: Met welke visie wordt de boerderij opgeknapt, welk beeld hebben jullie voor ogen.
Aan de buitenzijde een mooie gerestaureerde boerderij, en aan de binnenzijde een hypermodern kantoor.
In het moderne komen wel weer oude details naar boven. zoals de oude balklaag van de hooizolder die we weer in het zicht brengen.
Net als boven waar we proberen de gehele constructie van de oud hollandse kap mooi te restaureren en ook in het zicht brengen.
- Rick
- Herman
Het blijft een aparte hobby, met een ronkende kettingzaag op je rug een boom in klimmen...
Van welk bouwjaar is het pand? En hoe is het gefundeerd? Zo te zien staat het nog recht.
Wat komt er in de dubbele garage aan de linkerkant?
Wat voor kozijnen (hout?) komen er in de voorkant, en met wat voor indeling?
Wat voor kleur wordt het houtwerk (kozijnen, dakranden) geschilderd. Ik vind het nu wel erg, ehh, bruin.
Van welk bouwjaar is het pand? En hoe is het gefundeerd? Zo te zien staat het nog recht.
Wat komt er in de dubbele garage aan de linkerkant?
Wat voor kozijnen (hout?) komen er in de voorkant, en met wat voor indeling?
Wat voor kleur wordt het houtwerk (kozijnen, dakranden) geschilderd. Ik vind het nu wel erg, ehh, bruin.
- Rick
1890 En op palen gefundeerd, de vloeren liggen wel wat scheef binnenVan welk bouwjaar is het pand? En hoe is het gefundeerd? Zo te zien staat het nog recht.
Een opslag. Een garagedeur word een dicht kozijnWat komt er in de dubbele garage aan de linkerkant?
Boven komen er nieuwe kozijnen, gewoon merantiWat voor kozijnen (hout?) komen er in de voorkant, en met wat voor indeling?
Allemaal soorten grijsWat voor kleur wordt het houtwerk (kozijnen, dakranden) geschilderd. Ik vind het nu wel erg, ehh, bruin.
- Rick
Even weer een update van de verbouwing.
We zijn nu flink binnen aan de gang.
De kap is nu opnieuw uitgeracheld en er zijn twee velux dakvensters geinstalleerd.
Beneden hebben plaatsen we de wc op een heel andere plek dan dat hij stond.
Dat was wel zoeken omdat de liggende standleiding nu net onder een vloer lag die op een zandkoffer gestort was.
Buiten opgegraven en de lijn naar binnen bepaald, en toen binnen de vloer opengeslepen en een t-stuk aan de standleiding gemonteerd

We zijn nu flink binnen aan de gang.
De kap is nu opnieuw uitgeracheld en er zijn twee velux dakvensters geinstalleerd.
Beneden hebben plaatsen we de wc op een heel andere plek dan dat hij stond.
Dat was wel zoeken omdat de liggende standleiding nu net onder een vloer lag die op een zandkoffer gestort was.
Buiten opgegraven en de lijn naar binnen bepaald, en toen binnen de vloer opengeslepen en een t-stuk aan de standleiding gemonteerd

- ina
- Rick
Er is weer een hoop gebeurt en het einde komt in zicht.
Allereerst de zolder, daar is harde isolatie aangebracht en een de hele zolder is met stucplaten bekleed en sausklaar gestuct, de wanden zijn met 1.5 mm spachtelputz gestuct.
Er zijn nieuwe ramen met dubbel glas geplaatst. De kapconstructie is aangepast zodat je er wat makkelijker onder door kan lopen. Verder is er een nieuwe radiator geplaatst. nieuwe bedrading voor de elektra en de voorbereidingen voor de airco zijn getroffen.

Dan de buitenkant, het schilderwerk is bijna klaar en de schilder schildert alleen op de warmste uren van de dag.

Naar de zolder is een nieuwe trap geplaatst die veel luier is dan de oude.

Nu de laatse loodjes, vloerbedekking wc keuken e.d.
Allereerst de zolder, daar is harde isolatie aangebracht en een de hele zolder is met stucplaten bekleed en sausklaar gestuct, de wanden zijn met 1.5 mm spachtelputz gestuct.
Er zijn nieuwe ramen met dubbel glas geplaatst. De kapconstructie is aangepast zodat je er wat makkelijker onder door kan lopen. Verder is er een nieuwe radiator geplaatst. nieuwe bedrading voor de elektra en de voorbereidingen voor de airco zijn getroffen.

Dan de buitenkant, het schilderwerk is bijna klaar en de schilder schildert alleen op de warmste uren van de dag.

Naar de zolder is een nieuwe trap geplaatst die veel luier is dan de oude.

Nu de laatse loodjes, vloerbedekking wc keuken e.d.