Beste,
Ik ben nieuw op dit forum en zal in eerste instantie een korte introductie geven.
Ik ben een midden twintiger die over ongeveer een 12 tot 18 maanden zijn opleiding fysiotherapie zal afronden. Nu ben al vanaf het begin af aan er zeker van dat ik later een eigen praktijk wil. Ik mag me gelukkig prijzen met het feit dat ik de mogelijkheden (ruimte) heb om thuis, ik woon nog bij mijn ouders, een eigen praktijk te bouwen.
We hebben een schuur van zo'n 30 bij 15 meter, vroeger een kippenhok, wat voor ons geen toegevoegde waarde meer heeft. Hoe we het precies gaan doen betreft de overname van dit stuk grond + schuur is van later belang. Feit blijft dat ik met het idee stoei om deze schuur af te breken en er mijn eigen fysiotherapie praktijk er te van te maken.
Nu komen we bij het volgende. Ik ben totaal geen klusser, maar naar mijn eigen idee wel een goede netwerker en planner. Ik heb in grote lijnen het idee in mijn hoofd en wil hier nu mee starten. Ik heb alleen geen idee hoe. Ik heb wel ALLE TIJD en wil dus op mijn gemak kijken wat ik allemaal zelf kan doen (de lompe zware dingen) en wat ik zo goedkoop mogelijk (met natuurlijk wel kwaliteit) kan uitbesteden.
Het zou mooi zijn als ik hier met de kennis van forum genoten en mijn eigen inbreng een topic van kunnen maken waarbij we in de eerste pagina kunnen lachen om mijn onkunde en bij de laatste pagina, maanden en maanden verder, trots terug kunnen kijken op mijn eigen geopende praktijk.
Ik ga waarschijnlijk morgen naar de gemeente om een informatief gesprek te hebben met de mensen die gaan over bouw en vergunning zaken. Hier zal ik mijn idee uitleggen en kijken of we hier eventuele vergunningen en andere zaken voor nodig hebben. Hierna zal ik waarschijnlijk een tekening moeten laten zien, gemaakt door iemand met kennis, waardoor de gemeente kan zien wat precies mijn bedoelingen zijn.
Ik hoop of veel input, nuttige tips, beargumenteerde discussies en mooie verhalen van mijn en jullie kant!
Groeten!
Mklvrs
Eigen praktijk bouwen
- mklvrs
Re: Eigen praktijk bouwen
topic kan dicht.
Om een lang verhaal heel kort te maken komt het dus op 2 punten neer.
- ik mag maximaal iets bouwen van 80m2 wat voor mij te klein is.
- ik woon in het buitengebied en de gemeente wil deze activiteiten die ik aanbied in de kern hebben liggen. Ze willen geen uitzondering maken aangezien ze het buitengebied willen behouden voor agrarische bedrijven.
- ze raden me dan ook af om een plan in te dienen omdat de kans veel te klein is en het me alleen maar geld zal kosten.
Ik heb geprobeerd hier tegen in te gaan, maar ze waren zeer stellig en vast.
Ik zal mijn plannen moeten bijschaven en opzoek moeten naar een andere locatie.
Helaas.
Om een lang verhaal heel kort te maken komt het dus op 2 punten neer.
- ik mag maximaal iets bouwen van 80m2 wat voor mij te klein is.
- ik woon in het buitengebied en de gemeente wil deze activiteiten die ik aanbied in de kern hebben liggen. Ze willen geen uitzondering maken aangezien ze het buitengebied willen behouden voor agrarische bedrijven.
- ze raden me dan ook af om een plan in te dienen omdat de kans veel te klein is en het me alleen maar geld zal kosten.
Ik heb geprobeerd hier tegen in te gaan, maar ze waren zeer stellig en vast.
Ik zal mijn plannen moeten bijschaven en opzoek moeten naar een andere locatie.
Helaas.