Michel en Hanneke
- Michel
Michel en Hanneke
We hebben een huis gekocht wat in het begin van de 2e wereld oorlog is opgeleverd. Was een van de laatste huizen in die tijd en in de wijk.
http://www.funda.nl/koop/detail_overzicht.asp?obj_GUID=
{74705D26-0F20-414C-8296-0E7B033A59DF}
&Form=ZoekAdres&submit=
+Zoek+naar+koopaanbod+&sf
Huisnr=&sfStraatnaam=
voermanstraat&paginaVolgNummer=1&object
VolgNummer=3&sfPlaatsID=6560&searchmode=normaal
Op dit moment ben ik bezig met aanvraag bouwvergunning. Tekening is bijna gereed. Nog fundering, constructievloer en balklaag tekenen en dan kan ie voor de kerst weg. Alles is al uitgetrokken maar voordat ik ga bestellen wil ik zeker weten dat ik een vergunning krijg.
Bouw iets over de rooilijn heen van de laagbouw maar dat hebben de buren ook gedaan dus ik hoop dat geen probleem opleverd.
http://www.igis.arnhem.nl/bis/default.asp?bp=640
straatnaam invullen voermanstraat
daarna nr 29
Heeft Arnhem handig gedaan om dit online te zetten.
Wij willen het huis in stijl renoveren.
http://www.funda.nl/koop/detail_overzicht.asp?obj_GUID=
{74705D26-0F20-414C-8296-0E7B033A59DF}
&Form=ZoekAdres&submit=
+Zoek+naar+koopaanbod+&sf
Huisnr=&sfStraatnaam=
voermanstraat&paginaVolgNummer=1&object
VolgNummer=3&sfPlaatsID=6560&searchmode=normaal
Op dit moment ben ik bezig met aanvraag bouwvergunning. Tekening is bijna gereed. Nog fundering, constructievloer en balklaag tekenen en dan kan ie voor de kerst weg. Alles is al uitgetrokken maar voordat ik ga bestellen wil ik zeker weten dat ik een vergunning krijg.
Bouw iets over de rooilijn heen van de laagbouw maar dat hebben de buren ook gedaan dus ik hoop dat geen probleem opleverd.
http://www.igis.arnhem.nl/bis/default.asp?bp=640
straatnaam invullen voermanstraat
daarna nr 29
Heeft Arnhem handig gedaan om dit online te zetten.
Wij willen het huis in stijl renoveren.
- Michel
Weet nog niet goed wat ik met de gevel wil doen. In eerste instantie niks. Het is een 3 onder een kap zeg maar dus als ik hem zou willen reiningen wil ik het eigenlijk met de buren doen.
Ik heb een pdf file of autocad van het nieuwe plan maar weet niet hoe ik die online kan zetten. Anders had ik kunnen laten zien wat het moet worden
Ik heb een pdf file of autocad van het nieuwe plan maar weet niet hoe ik die online kan zetten. Anders had ik kunnen laten zien wat het moet worden
- Michel
- Michel
Donderdag 2 februari de sleutel gekregen.
Gelijk begonnen met behang afhalen. Zaterdag hebben de 2 moeders hard gewerkt en is de verdieping al helemaal behangvrij.
Wanden en beplating op zolder weg gehaald.
Sporenkap. Beschot is zachtboord wat later is aangebracht. Is in slechte toestand moet vervangen worden binnen een aantal jaar.
Ketel ook zaterdag geleverd.

SLAAPKAMER

OVERLOOP

HAL

WOON/EETKAMER
Gelijk begonnen met behang afhalen. Zaterdag hebben de 2 moeders hard gewerkt en is de verdieping al helemaal behangvrij.
Wanden en beplating op zolder weg gehaald.
Sporenkap. Beschot is zachtboord wat later is aangebracht. Is in slechte toestand moet vervangen worden binnen een aantal jaar.
Ketel ook zaterdag geleverd.

SLAAPKAMER

OVERLOOP

HAL

WOON/EETKAMER
- Forumlid
verbouw door michel en hanneke
Wij hebben erg veel respect hoe jullie dit project aanpakken.
Een groote klus, maar het wordt vast prachtig!
Succes ermee. ART
Een groote klus, maar het wordt vast prachtig!
Succes ermee. ART
- Forumlid
het begin is gemaakt
Vandaag de foto's bekeken. Het huis ziet er van buiten leuk uit. Maar het word nog een hele klus om het naar jullie zin te maken. Helaas heb ik geen ervaring met verbouwen ( wel tijdens feestjes)en kan jullie geen tips geven! Desondanks hoop ik dat het jullie mee zit en als je hulp nodig hebt kunnen jullie ons bellen voor allerlei rot karweitjes. We komen snel binnen dus niet langs. Houdoe
- Michel

2e week ingegaan.
Vorige week en weekend weer veel gebeurd. We hebben weer veel hulp gehad van ouders en vrienden.
Alle het behang is eraf. Badkamer en keuken zijn eruit. Puin en afval gelijk opgeruimd en afgevoerd. Niets werk fijner dan een opgeruimde en schone bouw.
Elektra afgetekend dus deze week kunnen we gaan frezen. Ravelingen gemaakt ter voorbereiding riolering 1 verdieping.
Stucwerk wanden en plafonds zien er nog goed uit.
Tegenvaller is de betonbalk in de keuken tpv de uitbreiding hier moest een HE220A komen. Maar door de betonbalk zou deze nu lager komen te liggen. Dat willen wij niet. Dus ff contact opnemen met de constructeur. Misschien door de betonbalk kan hij wel weg komen met 2 hoekprofielen aan elkaar gelast.

- Herman
- Michel
- Forumlid
tsjonge tsjonge
Volgens mij verloopt het allemaal voorspoedig.Dat is aan de foto's te zien. Leuk om het zo te volgen.
Er wordt echt veel gesloopt en goed vooruit gedacht. Knap hoor.
Hanneke loopt ook nog redelijk vrolijk rond op het werk dus dat zegt genoeg.
Succes en ga zo door!!!!!!!!!!!! houdoe
Er wordt echt veel gesloopt en goed vooruit gedacht. Knap hoor.
Hanneke loopt ook nog redelijk vrolijk rond op het werk dus dat zegt genoeg.
Succes en ga zo door!!!!!!!!!!!! houdoe
- Michel
3e weekend al weer.
Er is weer veel gebeurd.
Vloer voor de badkamer en toilet op de overloop gestort.
Ketel opgehangen en doorvoeringen gemaakt.
Schuurwerk schiet al aardig op.
Tekening gemaakt voor een offerte voor de houtenkozijnen en ramen.
1 schouw gesloopt.

Zwaluwstaartvloer badkamer

schuurwerk buitenkozijn slaapkamer.

Mooie nieuwe ketel NEFIT ecomline elite HRC 30

gestorte vloer toilet en badkamer
Er is weer veel gebeurd.
Vloer voor de badkamer en toilet op de overloop gestort.
Ketel opgehangen en doorvoeringen gemaakt.
Schuurwerk schiet al aardig op.
Tekening gemaakt voor een offerte voor de houtenkozijnen en ramen.
1 schouw gesloopt.

Zwaluwstaartvloer badkamer

schuurwerk buitenkozijn slaapkamer.

Mooie nieuwe ketel NEFIT ecomline elite HRC 30

gestorte vloer toilet en badkamer
- Forumlid
Ziet er goed uit
Michel/Hanneke;
Er is al aardig geklust in jullie nieuwe home.
Die betonbalk was zeker een tegenvaller, en is die balklaag met de kruisende leidingen nog wel strek genoeg ?.
Succes met het klussen, het resultaat zal er zeker naar zijn.
Er is al aardig geklust in jullie nieuwe home.
Die betonbalk was zeker een tegenvaller, en is die balklaag met de kruisende leidingen nog wel strek genoeg ?.
Succes met het klussen, het resultaat zal er zeker naar zijn.
- Michel
Betonbalk zie ik wel een oplossing voor, maar moet ik nog overleggen met constructeur.
Balklaag heb ik een raveling gemaakt. Bestaande balklaag 71x196 voor een overspanning van 2 meter dus meer dan genoeg. Met een balklaag van 146 was je al uit gekomen. Maar ze hebben de balkhoogte gelijk gehouden aan de grote overspanning.
Balklaag heb ik een raveling gemaakt. Bestaande balklaag 71x196 voor een overspanning van 2 meter dus meer dan genoeg. Met een balklaag van 146 was je al uit gekomen. Maar ze hebben de balkhoogte gelijk gehouden aan de grote overspanning.
Laatst gewijzigd door 1 op Michel, in totaal 0 keer gewijzigd.
- Forumlid
Deo nodig?
Gelukkig heb je meer verstand van verbouwen zo te zien
Mocht je nog een extra deo nodig hebben van al het zweten laat het maar weten, ken een goede winkel waar je die kunt kopen.
Succes!
Mocht je nog een extra deo nodig hebben van al het zweten laat het maar weten, ken een goede winkel waar je die kunt kopen.
Succes!
- Michel
Nog geen officieel bericht van de gemeente maar dit stond op de site van de gemeente Arnhem
Voermanstraat 29
Omschrijving : het uitbreiden van de woning
Plaatsbepaling : Voermanstraat 29 Arnhem
Advies : akkoord
NOTITIE:
Het bouwplan is getoetst aan de criteria zoals omschreven in de gemeentelijke welstandsnota. Het van toepassing zijnde welstandsniveau is 'normaal'. Het bouwplan voldoet aan de omschreven criteria. Gelet op het ontwerp en de situering voldoet het bouwplan, op zichzelf en in samenhang met de omgeving, aan redelijke eisen van welstand.
Voermanstraat 29
Omschrijving : het uitbreiden van de woning
Plaatsbepaling : Voermanstraat 29 Arnhem
Advies : akkoord
NOTITIE:
Het bouwplan is getoetst aan de criteria zoals omschreven in de gemeentelijke welstandsnota. Het van toepassing zijnde welstandsniveau is 'normaal'. Het bouwplan voldoet aan de omschreven criteria. Gelet op het ontwerp en de situering voldoet het bouwplan, op zichzelf en in samenhang met de omgeving, aan redelijke eisen van welstand.
- Forumlid
verbouwing van Hanneke en michel
Sorry voor de keuze van het onderwerp.
Alhoewel jullie waarschijnlijk na deze monsterklus er ook wel anders uit zullen zien.
Het werk gaat erg voorspoedig zie ik wel.
Als jullie nou eens even de behoefte hebben het gereedschap neer te leggen of nog tips e.d. nodig hebben dan staat de deur altijd open.
En hanneke ik had gezien dat het sierbeslag ook goedkoper bij div. doe het zelfzaken te koop zijn. Kijk maar eens bij Multimate of praxis.
Groetjes van ART en de rest
Alhoewel jullie waarschijnlijk na deze monsterklus er ook wel anders uit zullen zien.
Het werk gaat erg voorspoedig zie ik wel.
Als jullie nou eens even de behoefte hebben het gereedschap neer te leggen of nog tips e.d. nodig hebben dan staat de deur altijd open.
En hanneke ik had gezien dat het sierbeslag ook goedkoper bij div. doe het zelfzaken te koop zijn. Kijk maar eens bij Multimate of praxis.
Groetjes van ART en de rest
- Forumlid
De verbouwing van hanneke en Michel
Ik zag dat het onderwerp niet doorgekomen was. Er stond; de verbouwing van Hanneke en Michel.
Groetjes ART
Groetjes ART
- Michel

4e weekend iets langer dan normaal ok de maandag en dinsdag erbij.
Zaterdag is de schoorsteen van het dak gegaan en tot beneden toe afgebroken.
Schoorsteenveger is langs gekomen. De voorste schouw kan blijven zitten voor eeen openhaard. Alleen een nieuwe kap op het dak.
Alle het schuurwerk boven is gedaan.
Elektra in de plafond gemaakt.
Maandag alle gleuven gefreesd en dozen geboord. Wat een stofbende. Ook voor de waterleidingen en cv leidingen.
Dinsdag alle rommel en puin omgeruimd en naar de stort gebracht.
Toilet op de verdieping afgemaakt alleen nog water aansluiten en hij doet het. Dan kan beneden het toilet afgebroken worden.
Aankomend weekend dozen en leidingen in de wand maken en radiatoren tijdelijk ophangen. Alles gereed maken op de verdieping voor stucadoor. Licht wandje lijmen.