Sloop rijtjeshuis!

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
willem123

Sloop rijtjeshuis!

Bericht door willem123 »

Hallo,

Mijn buren zijn van plan om hun huis te gaan slopen en daar een
nieuw huis voor in de plaats te gaan zetten.Wij worden dus los gemaakt van elkaar.
Nu is mijn vraag waar moet ik opletten en moet ik ten alle tijden bezwaar indienen .
Dat laatste ligt nogal gevoelig aangezien het vrienden van ons zijn!Alle informatie is welkom!!
Alvast bedankt :D
Geo

Re: Sloop rijtjeshuis!

Bericht door Geo »

Hallo,

Bezwaar maken tegen een sloopvergunning heeft alleen zin als je twijfelt aan de manier waarop gesloopt wordt, waarbij het aannemelijk moet zijn dat er schade zal ontstaan aan jullie woning. Een sloopvergunning is niet meer dat een papiertje dat de afvalstroom reguleert en erop toeziet dat het slopen veilig geschiedt (construcief en bij asbest). Beter is om in goed overleg met de buren te treden (wat me niet lastig lijkt omdat het vrienden zijn) en je eventueel laten voorlichten door de sloper. Met de verkregen info van de sloper kun je altijd bij een ander sloopbedrijf vragen hoe of wat...
Al met al, heel veel succes.
m.vr.gr. Georgette
ARduo

Re: Sloop rijtjeshuis!

Bericht door ARduo »

Beste Geo,

Ik zou ook een bouwexploit laten maken, dit is een rapport welke bij een notaris geregistreerd wordt.
In dit rapport wordt de scheurvorming opgenomen, alle andere scheuren die later ontstaan, kun je herleiden naar de werkzaamheden van de buren.

Dit rapport is noodzakelijk voor de verzekering (eventueel).

mvg ARduo
Wij tekenen voor kwaliteit!
www.arduo.nl
[verwijderd]