verbouwing van mijn huis

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
stefano

verbouwing van mijn huis

Bericht door stefano »

Hallo,ik heb op 1 oktober de sleutels van mijn flatje gekregen.

De woning is gebouwd in 1955,en als je zo in de woning kijkt lijkt het alsof de tijd stil heeft gestaan.

Ik ben op de dag gelijk begonnen met de sloop van de keuken,verwarming,scheidingswand en de vloertegels.

De Woonkamer,achterin stond een scheidingswand,zodat er een ruimte van 3x2meter was.Hier had ik niks aan,dus eruit ermee.Rechts de moederhaard,welke ook niet meer is.

Afbeelding

De keuken.Hier stond het keukenblokje van 1,80 lang.Hij was echt af,en maakt plaats voor een nieuwe keuken van 240 lang,deze past precies er tussen.
De riolering is ook een drama,in de badkamer zit een asbest standleiding,en daar is deze pijp in gedrukt.
Ik maak een nieuwe riolering,+een pijp in de vloer naar de andere kant van de keuken,voor een wasmachine en afvoer van de CV-ketel.
De deur heeft een dubbele functie,toegang tot badkamer en toegang van woonkamer naar keuken.Dit gaat er ook uit,en de toegang tot badkamer metsel ik dicht.

Afbeelding

Afbeelding

De Badkamer(tje).Het ziet er vrij dramatisch uit,en dat is het ook.
De standleidingen(water)zijn opbouw,en moeten op 1 of andere manier ingefreesd worden,dus moet er een douche bak,of verhoogde douchevloer inkomen,om het leidingwerk uit zicht te houden.
De wastafel komt op de achterwand(niet op foto) en er komt een radiator in te hangen en vloerverwarming omdat ik een hekel heb aan koude voeten

Afbeelding

Dit is het aanzicht vanaf de hal,als je de woonkamer binnenkomt,met uitzicht op de prachtige moederhaard.

Afbeelding

De slaapkamer,heb ik weinig plannen mee.

Afbeelding

het toilet,doe ik als laatste,er past geen inbouwframe in,omdat ik dan met mijn knien tegen de deur zit als ik op de wc zit.
Afbeelding :

Binnen kort een update van hoe het er nu bijstaat.

---------------------------------------------------------------------
Update

De keuken:Tegels eraf gebikt gaten voor droger en cvketel geboord, de geiser afgekoppeld,rachels tbv het voorzet wandje in de keuken,+rachels voor plavond praktisch klaar,van de week het leidingwerk erin trappen,en dan kan het dicht.De riolering in de vloer,+de gaten afgestort.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Badkamer:leidingen afgekoppeld,tegels afgebikt,inmiddels is de toegang vanaf keuken dicht gemetseld,+riolering is aangepast.
Afbeelding

Afbeelding

Gisteren,kom ik in mijn woning,ineens een vochtige plek in de muur.

Ik wist dat de afvoer van de bovenburen er zit,dus ik hem even ophakken.

Wat blijkt,de pijp is praktisch compleet doormidden gescheurd,+een groot gat,waarschijnlijk heeft iemand daar een zeepbakje oid opgehangen.
Dus deze pijp heb ik nu provisorisch gemaakt,en zal hem van de week maar vervangen voor pvc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op stefano, in totaal 0 keer gewijzigd.
Herman

Bericht door Herman »

Wat zit er achter het wandje, waar het toilet tegen staat? Een kennis van me heeft het binnenblad van de spouwmuur weggehaald, om een inbouwreservoir in te zetten (tegen de buitenmuur dus). Wel isolatie ertussen zetten, anders bevriest je leiding wellicht met heel koud weer...
Inactief account
stefano

Bericht door stefano »

het toilet is inpandig,dus niet tegen een buiten muur aan.

probleem is dat de afvoer 15cm uit de muur zit.

als ik hem ophak zal ik wellicht bij de beneden buren uitkomen,en om de vloer met 12cm te verhogen heb ik ook weinig aardigheid aan.
Herman

Bericht door Herman »

In dat geval zit je idd vast aan de huidige maatvoering.

Ik ben eigenaar van een rijtjeshuis, dus kan de riolering makkelijker verleggen...
Inactief account
stefano

Bericht door stefano »

ja zeker,dan kun je gewoon een nieuw gat boren met de diamantboor,en hem onder de vloer opnieuw oppakken,loopt hij ook mooi weg als je doorspoelt
stefano

Bericht door stefano »

update in eerste post onderaan.
Herman

Bericht door Herman »

Je gaat voorspoedig. je zit in ieder geval niet stil. Ik zie geen rare dingen.

Kleine tegenvaller van de afvoerpijp. Wel balen, maar in ieder geval nog relatief makkelijk op te lossen. En beter dat je er nu achter komt, dan wanneer de boel dicht zit...

Ga je de boel zelf stucen?
Inactief account
stefano

Bericht door stefano »

echte tegenvallers zijn er niet,tot nu toe.

Ik smeer het groffe werk wel zelf aan,maar het afwerken laat ik doen,want ik heb daar vrijwel geen ervaring mee,en het lijkt me erg moeilijk,om alles mooi strak te krijgen
stefano

Re: verbouwing van mijn huis

Bericht door stefano »

update

stiekem ben ik bijna klaar en heb ik stiekem geen updates geplaatst.

woonkamert net gestukt
Afbeelding

badkamer inbouwkraan,+wat leidingwerk
Afbeelding

badkamert wastafel,heb nog geen foto;s gemaakt van het geheel
Afbeelding

klamme naad leggen in woonkamer

Afbeelding

tadaaaaaaa en klaar alweer!

Afbeelding

keukengeplaatst

Afbeelding
Herman

Re: verbouwing van mijn huis

Bericht door Herman »

Knapt alweer aardig op. Ik neem aan dat je inmiddels verder bent / klaar bent?
Inactief account