Verbruik CV radiator bij geheel open therm.'kraan

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
Hans194

Verbruik CV radiator bij geheel open therm.'kraan

Bericht door Hans194 »

Kan iemand mij met het volgende helpen?!
Bij een bejaarde medebewoner van de flat waarin ik woonachtig ben, is destijds (zonder dat dit tot haar is doorgedrongen) het inwendige van de Thermostaatkraan op de keukenradiator door een Installatiebedrijf helemaal open gezet, zonder dat dit aan de buitenzijde waarneembaar was.
Voor het zicht van de betreffende bewoonster stond de kraan dan b.v. op stand 2, maar in werkelijkheid bleef hij dus (maar liefst anderhalf jaar lang!!) altijd op stand 5.
M.a.w., ze kon géén invloed meer uitoefenen op de juiste stand.
Omdat ze vanaf dat moment een veel hogere gasrekening dan voorheen gepresenteerd kreeg, heeft het betreffende Installatiebedrijf de thermostaatkraan weer in oude luister hersteld. Tijdens deze handelingen kwam de bewoonster er pas achter wat er destijds had plaatsgevonden.
Volgens de Woningstichting (die de gas-voorschotten en eindafrekening int) is dit alles echter niet van invloed geweest op haar Gasverbruik, maar zowel de betreffende bewoonster als ook ondergetekende, denken daar anders over.
Wie kan mij hier meer over vertellen, en handvatten in handen geven waarmee het e.e.a. aangevochten kan worden?!

Met vriendelijke groet,
Hans194