Sinds 2 jaar ben ik al bezig om vergunning te krijgen voor het bouwen van 'n schuur achter in onze tuin.
In het ontwerp is rekening gehouden met de vormen van het woonhuis(puntdak).
Ivm maatvoering kom ik hierdoor uit op 'n nokhoogte van 5 mtr.
Dit was vlgs gemeente zeker niet toegestaan,maar nu lees ik in de bouwvoorschriften(okt 2010) dat 5 mtr wel is toegestaan,maar onder voorbehoud van bestemmingsplan gemeente (Kaatsheuvel).
Pal achter ons word nu 'n industrieterrein gerealiseerd met bebouwing tot 10 mtr hoog.
Vraag: kan iemand mij vertellen hoe ik de gemeente kan bespelen tot 't verstrekken van 'n vergunning tot 5 mtr. hoogte.
De schuur komt op het achtererf en word door niemand gezien.
BVD
vergunning bijgebouw
- ARduo
Re: vergunning bijgebouw
Beste Pirke,
Normaal gesproken kan er in het bestemmingsplan aangegeven worden dat bebouwing, in de functie tuinen geen hoge bebouwing is toegestaan of een maximale goot en nokhoogte.
Op welke gronden is de vergunning geweigerd/buiten behandeling gelaten?
Misschien kunt u er op zinspelen dat de gemeente wil meewerken aan een vrijstelling voor de hoogte.
Indien u vragen heeft kunt u ons te allen tijde pm-en of mailen op [verwijderd]
met vriendelijke groet,
ARduo
Normaal gesproken kan er in het bestemmingsplan aangegeven worden dat bebouwing, in de functie tuinen geen hoge bebouwing is toegestaan of een maximale goot en nokhoogte.
Op welke gronden is de vergunning geweigerd/buiten behandeling gelaten?
Misschien kunt u er op zinspelen dat de gemeente wil meewerken aan een vrijstelling voor de hoogte.
Indien u vragen heeft kunt u ons te allen tijde pm-en of mailen op [verwijderd]
met vriendelijke groet,
ARduo
- George
Re: vergunning bijgebouw
Hallo Prike,
Ik denk dat hier wat zaken door elkaar worden gehaald.
De bouwvoorschriften die je aanhaalt zijn dat de voorschriften uit artikel 3, bijlage II van het Bor?
Hierin wordt namelijk idd aangegeven dat er een bijbehorend bouwwerk van 5 meter hoog mag worden gebouwd wanneer het bestemmingsplan dat toestaat. Wat hiermee wordt bedoeld is dat je voor die "bouwactiviteit" geen vergunning nodig hebt, maar wel vergunning om af te mogen wijken van het bestemmingsplan. Uit je verhaal lees ik dat daar de gemeente nou juist geen medewerking aan wil verlenen.
Probeer eerst vooroverleg te voeren met de gemeente om te bekijken wat wel tot de mogelijkheden behoort. Zo biedt het bestemmingsplan vaak een mogelijkheid om 10% van de voorgeschreven maten af te wijken. Wellicht ben je daarmee alweer een stukje geholpen.
Ik denk dat hier wat zaken door elkaar worden gehaald.
De bouwvoorschriften die je aanhaalt zijn dat de voorschriften uit artikel 3, bijlage II van het Bor?
Hierin wordt namelijk idd aangegeven dat er een bijbehorend bouwwerk van 5 meter hoog mag worden gebouwd wanneer het bestemmingsplan dat toestaat. Wat hiermee wordt bedoeld is dat je voor die "bouwactiviteit" geen vergunning nodig hebt, maar wel vergunning om af te mogen wijken van het bestemmingsplan. Uit je verhaal lees ik dat daar de gemeente nou juist geen medewerking aan wil verlenen.
Probeer eerst vooroverleg te voeren met de gemeente om te bekijken wat wel tot de mogelijkheden behoort. Zo biedt het bestemmingsplan vaak een mogelijkheid om 10% van de voorgeschreven maten af te wijken. Wellicht ben je daarmee alweer een stukje geholpen.