doorbreken naar zolderruimte

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
Plaats reactie
joostlim
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

doorbreken naar zolderruimte

Bericht door joostlim » vr nov 05, 2010 8:19 pm

Omdat ik meerdere onderdelen in een verbouwing wil, heb ik m maar hier geplaatst.
Ik ga waarschijnlijk een huis kopen, waarvan sinds kort de zolderruimtes zijn vrijgegeven, hiervoor was dit een ruimte waar alleen de technische dienst kon komen (het waren huurhuizen).
Nu is t punt dat er vanuit het apartement nog geen doorgang in de vorm van een trapgat is, en deze ruimte boven het huis nu dus niet te bereiken is, omdat er sinds kort boven alle huizen een afscheiding is gemaakt per huis, dit is vanaf dan dus ook van de huiseigenaar, en niet meer van de woonvereniging.
Nu wil ik in dit huis, deze ruimte gaan gebruiken als slaapkamer, ik wil alleen de verbouwingskosten een beetje inschatten, dus misschien kunnen jullie mij helpen.
Wat er moet gebeuren:
Trapgat moet gemaakt worden, vanaf de woonkamer naar boven, er moet dus ook gelijk een vaste trap in.
Boven moet alles geisoleerd en betimmert worden, ruimte is 9x12m, maar de bruikbare ruimte is ongeveer 5x6 meter, omdat het dak aan 3 kanten schuin loopt.
Ik wil dan ook een afscheiding vanaf ongeveer 1,5m hoogte, zodat we daarachter evt. rommel kunnen opruimen.
Verder wil ik een vaste garderobe kast, en er moet een verwarming komen, cv ketel is aanwezig, alleen dus nog geen leidingen naar boven.
Verder wil ik nog een dakraam hebben, zodat het een beetje kan luchten.
Weet iemand met hoeveel ik ongeveer rekening moet houden?
hoeft geen precies bedrag, maar een redelijke schatting, dan weet ik of het enigsins te betalen is voor mij.

Alvast bedankt =D

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: doorbreken naar zolderruimte

Bericht door Herman » vr nov 05, 2010 8:33 pm

Zonder dat ik het goed kan inschatten, heb ik toch 2 vragen:

-wil je e.e.a. zelf gaan doen, samen doen, of geheel uitbesteden?
-is de vloer waar je doorheen moet, van beton of hout?
Inactief account

joostlim
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Re: doorbreken naar zolderruimte

Bericht door joostlim » vr nov 05, 2010 8:39 pm

De vloer is van beton.
Ik wil graag zoveel mogelijk uitbesteden, want wat verbouwen betreft heb ik 2 linkerhanden :lol:

Plaats reactie