Plaatfundering aanbouw

BUTTON_POST_REPLY
TimNieuw
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON Di Aug 09, 2011 10:40 am

Plaatfundering aanbouw

Bericht door TimNieuw »

Hallo,

Ik ben bezig met voorbereiding om een aanbouw te plaatsen aan mijn huis. De aanbouw komt aan de keuken en bestaat uit een bijkeuken en een schuur.

De totale oppervlakte van de aanbouw (Bijkeuken en schuur) is 2,20 mtr x 5 mtr.

Hier wil ik een plaatfundering voor storten. Mijn vraag is welke isolatie onder de vloer moet komen en hoe hoog deze moet zijn. Tevens de hoogte van het beton ben ik benieuwd naar? Zijn hier misschien standaard tekeningen van beschikbaar of iets dergelijks.

De aanbouw wordt grotendeels half gemetseld, daarna afgewerkt met houten planken. Alleen de dichte achterzijde wordt geheel gemetseld.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Tim
RvdB
Meesterklusser
Meesterklusser
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON Vr Jan 25, 2008 12:05 pm

Re: Plaatfundering aanbouw

Bericht door RvdB »

Hallo Tim,

Doorgaans is een plaatfundering 120 of 150mm dik en voorzien van een dubbel wapeningsnet.
Je zult rondom de plaatfundering een vorstrand moeten maken.

Normaal gesproken wil je koudebruggen voorkomen. Je legt daarom de isolatie (EPS100) bovenop de plaatfundering en onder het binnenmetselwerk komt een foamglas perinsul blok.
Gebruikers-avatar
SBAingenieurs
verbouwer
verbouwer
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON Vr Nov 04, 2011 11:41 am

Re: Plaatfundering aanbouw

Bericht door SBAingenieurs »

Best Tim,

ik zie je berichtje voorbij komen en vraag me af, hoe zit het met de omgevingsvergunning? Misschien is onze quickscan wat voor je, hierin kijken we of er een omgevingsvergunning nodig is. Dit is afhankelijk van gemeente en het te bouwen object. Kijk op http://www.sba-ingenieurs.nl/omgevingsvergunning/ voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

SBA-ingenieurs
SBA-ingenieurs

T: 026-840 51 60
E: info@sba-ingenieurs.nl
I: http://www.sba-ingenieurs.nl

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY