Vloerverwarming frezen Nehobo vloer

CV Ketel, Vloerverwarming
Plaats reactie
The Walven
bouwer
bouwer

Vloerverwarming frezen Nehobo vloer

Bericht door The Walven » wo jun 20, 2007 4:32 pm

We maken een nieuwe badkamer in ons huis waarin we vloerverwarming willen. We willen deze liefst gewoon op de cv aansluiten en dus niet elektrisch. Een nieuwe dekvloer verhoogt de vloer teveel dus moet de ruimte in de vloer worden gefreesd.
Wij hebben een zgn Nehobo vloer, ik heb begrepen dat daarin wapeningsstaal zit.

Wie weet of (en hoe) je met een frees de leidingen kan uitfrezen of zit de wapening dan in de weg?

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Rick » wo jun 20, 2007 9:29 pm

De wapening zou je misschien net kunnen missen maar ik zou het je toch afraden, het komt je vloer niet ten goede.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

DriesBa
bouwer
bouwer

Bericht door DriesBa » zo feb 10, 2008 10:19 pm

Over het algemeen wordt er niet zover ingefreesd dat je door de afdeklaag heengaat. Bij mij is ook gefreesd in een Nehobovloer en ik heb daar foto's van gemaakt. Ik kan niet zien dat ze de door de afdeklaag zijn gegaan, derhalve zou het moeten kunnen. Het is vanzelfsprekend afhankelijk van welke vloerwarmingsdikte je spreekt.

The Walven
bouwer
bouwer

De ontknoping

Bericht door The Walven » di feb 12, 2008 9:30 pm

Eerst de oude vloer tegels verwijderd, 1 cm. egaline aangebracht (ivm frezen) en de gehuurde vloerfrees ingezet. Geen probleem de dekvloer was dik genoeg, alleen, ondanks de bouwstozuiger, heeeeeeeel erg veel stof!
Bovendien, de wapening blijkt aan de onderzijde van de Nehobovloer te zitten en daar kom je met de frees niet bij, tenzij je 10 cm diep wil frezen natuurlijk :wink:

julien
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member
Contacteer:

Bericht door julien » wo feb 13, 2008 8:45 am

Wapening zit altijd onderaan, die dient namelijk om de trekbelasting op te vangen. (tegen het uitrekken).
Als er al wapening bovenin zit is het om een betere drukverdeling te krijgen, maar dat is alleen nodig bij zware belasting zoals een auto of andere zware mobiele dingen.

Plaats reactie