Probleem broodjesvloer koudebrug

BUTTON_POST_REPLY
GSUS
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON Di Jun 14, 2011 3:50 pm

Probleem broodjesvloer koudebrug

Bericht door GSUS »

Hallo,

Ik ben een fanatieke doe het zelfver. Ik win altijd informatie in over verbouwerijen, of doe veel op eigen inzicht.

Sinds kort ben ik begonnen om achter tegen me woning een Serre te plaatsen.
Het grote hekelpunt voor mij is de fundering. Aangezien me woning op palen staat is het kostbaar om te laten heien. Ik heb verschillende bedrijven gemaild en me situatie uitgelegd. Aantal keren werd een broodjesvloer aan me voorgesteld.

Okeej broodjes vloer informatie inwinnen. op zich een makkelijke vloer om zelf te leggen. Vol moed ben ik begonnen met graven om een kruipruimte te crieeren. ondertussen ligt de broodjesvloer ook daadwerkelijk op de fundering (zonder druklaag).

Nu na wat gegooled te hebben kom ik een probleem tegen wat ook voor mijn situatie geld namelijk koudebrug.

Mijn situatie is als volgt:
Afbeelding

De balken liggen op de originele fundering, waaronder een kruip ruimte bevind die word afgesloten met een gemetseld muurtje.

Nu mijn vraag hoe kan ik het beste zorgen dat ik geen of nauwelijks een koudebrug krijg. De buitenste balk ligt nu gelijk met de gevel en als aanbeveling was gegeven hiertegen een kantplank toe te passen.

graag sugesties

Dennis
RvdB
Meesterklusser
Meesterklusser
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON Vr Jan 25, 2008 12:05 pm

Re: Probleem broodjesvloer koudebrug

Bericht door RvdB »

De balken kunnen nooit onder het buitenspouwblad komen te zitten.
Deze dienen alleen onder het binnenblad te zitten, vervolgens krijg je de spuw waarin je isolatie tot op de fundering doorzet (denk ook aan de dpc slabbe) en dan je buitenspouwblad.
Als je balkjes onder het buitenblad steken krijg je nooit de koudebrug goed opgelost.
GSUS
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON Di Jun 14, 2011 3:50 pm

Bericht door GSUS »

RvdB schreefCOLONDe balken kunnen nooit onder het buitenspouwblad komen te zitten.
Deze dienen alleen onder het binnenblad te zitten, vervolgens krijg je de spuw waarin je isolatie tot op de fundering doorzet (denk ook aan de dpc slabbe) en dan je buitenspouwblad.
Als je balkjes onder het buitenblad steken krijg je nooit de koudebrug goed opgelost.
Ik heb een aannemer benaderd, hij heeft een voorstel gemaakt om een fundering te maken voor de vloer.

de dpc slabbe waar en hoe moet deze komten te liggen?

GSUS
RvdB
Meesterklusser
Meesterklusser
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON Vr Jan 25, 2008 12:05 pm

Bericht door RvdB »

Als de vloer alleen onder het binnenblad zit dan krijg je een sprong naar beneden: de balken liggen op de fundering en daar bovenop begint het binnenmetselwerk. Het buitenmetselwerk begint meteen op de fundering. (dus lager dan het binnenwerk). De DPC metsel je onder de eerste laag binnenwerk, gaat schuin naar beneden (overbrugt de spouw) en komt weer onder de eerste laag buitenmetselwerk. In de onderste laag gevelmetselwerk laat je om de meter een stootvoeg open zodat vocht uit de spouw naar buiten kan.
BUTTON_POST_REPLY