aanleg gasleiding

Plaats reactie
lenas
klusser
klusser

aanleg gasleiding

Bericht door lenas » ma okt 19, 2009 5:15 pm

ik heb onlangs de gasleiding vanaf de meter laten vernieuwen en naar het midden v.d. keuken verplaatst. Nu had de installateur de leiding op de verkeerde plek geplaatst. Later heeft hij dat natuurlijk veranderd (vloer = nog open, leiding nog niet gebruikt) maar ik krijg commentaar (van andere bouwvakkers en een medewerker van Nuon) op de huidige situatie:
Onder de vloer in het midden zitten nu twee snelkoppelingen in de gasleiding op 10-12 cm van elkaar.
De Nuon-man zei dat dit zeker afgekeurd gaat worden.
Ik zou graag willen weten wat jullie mening is.
Bij voorbaat dank.
Vr. gr. lenas.

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: aanleg gasleiding

Bericht door Herman » vr okt 23, 2009 8:24 pm

Afkeur. Geen koppelingen onder de vloer. Punt.
Inactief account

lenas
klusser
klusser

Bericht door lenas » za okt 24, 2009 12:15 am

Bedankt voor je duidelijke reactie, ik wilde het zeker weten.
Vr. gr. lenas.

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » za okt 24, 2009 9:30 am

Met een heleboel zaken is wel te sjaggeren. Hiermee niet. Je wordt er niet blij van als de kruipruimte van je huis vol staat met gas, omdat een koppeling niet helemaal fris meer is.

Hebben ze niet een beetje ruimte gehouden in de leiding, zodat je het eind nog wat kan verplaatsen?
Inactief account

lenas
klusser
klusser

Bericht door lenas » za okt 24, 2009 10:36 am

Ik probeer erover te communiceren en ontvang een (of verbeeld ik het mij?) nogal pissed-off mail:
Overigens wordt aan de kern van het probleem steeds voorbijgegaan: ik heb een nieuwe gasleiding laten aanleggen en geen verlenging gevraagd die hij nu als acceptabel aanvoerd vanwege ZIJN verkeerde bemeting. Mail:

"als je een vraag stelt aan "vakmensen"dan dient het wel compleet te zijn.
de vraag stelling dient ook bij de juiste instantie terecht te komen. ofwel gas installateurs met erkenning. met die instantie's heb ik kontakt gehad. de voor waarde zijn duidelijk
koppelingen moeten bereikbaar blijven dat is dit geval
koppelingen moet giveg keur hebben dat is dit geval zo
onnodige koppelingen vermijden is in dit geval acceptabel vanwege leiding verlenging
leidingen moet zijn getest is gebeurd 2 x

al met al voor mij geen reden meer om dit gegaan veranderen. in de praktijk blijkt dat allerlei goed willende personen je altijd van advies willen voorzien. zelfs van uit officiële instantie komen dan verschillen reactie's. echter de voorschriften geven voor deze situatie geen bezwaar. en daar houd ik mij aan.
groetjes A "

(we houden het discreet) Dank voor je reactie. Ruimte? De leiding steekt een klein stukje boven de vloer uit en is afgedopt. De keuken is nog niet geplaatst.
Vr. gr. lenas.

lenas
klusser
klusser

Bericht door lenas » za okt 24, 2009 10:10 pm

"Hebben ze niet een beetje ruimte gehouden in de leiding, zodat je het eind nog wat kan verplaatsen?"
Wat is hiervan de betekenis??

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » zo okt 25, 2009 1:19 pm

Als er een flexibele slang is gebruikt, en er ligt een metertje extra onder de grond, dan kan je de leiding nog verplaatsen (een meter verder) dan hij nu ligt, zonder te hoeven koppelen of te vervangen.
Inactief account

lenas
klusser
klusser

Bericht door lenas » zo okt 25, 2009 8:23 pm

Aha...nu vat ik 'm. Nee, een meter na de twee koppelingen komt ie bovengronds en is afgedopt. De kraan zit er nog niet op maar hangt er met een plakbandje los bij. De installateur (als ie die naam nog verdiend) is nijdig op me dat ik deze vraag heb voorgelegd, dus voor de finish zal ik een ander zoeken. Het zij zo. Bedankt voor de reacties, lenas.

Plaats reactie