bouwkundige keuring

BUTTON_POST_REPLY
ina
verbouwer
verbouwer
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON Zo Sep 11, 2005 10:04 pm

bouwkundige keuring

Bericht door ina »

Ik wil een bouwkundige keuring laten uitvoeren. Ik hoor veel verhalen over keuringen die slecht uitgevoerd zijn.
Voor mij staat er veel op het spel, namelijk of ik de woning wel of niet zal aankopen.
Waar moet ik op letten bij het kiezen van een bureau cq bouwkundige, zodat ik een eerlijk en betrouwbaar advies krijg?
Hoe kan ik als leek weten/ er achter komen of het rapport gebaseerd is op goed en gedegen onderzoek door een ervaren vakman?
Michel

Bericht door Michel »

Een huis kopen heeft veel te maken met de marktprijzen en wat je er zelf voor wilt uitgeven.

Wat zijn je verwachtingen van een keuring?

Persoonlijk geloof ik niet in makkelaars. Zij kijken voor hoeveel de huizen in de omgeving worden verkocht en tellen er wat boven op en kijken dan naar de staat van huis. Zover zij daar kennis van hebben.

Belangrijkste in de constructie van het huis. Dan het onderhoud. Is het goed onderhouden en dan vooral het buitenschilderwerk. Houtrot?
Waar je naar moet kijken is welk bouwjaar is het huis en op welke manier het is opgebouwd (bestaande tekeningen bij een gemeente opvragen). Asbest? In de jaren 60 en 70 is veel asbest toegepast. Zijn er scheuren zichtbaar. Zo ja op welke manier is er gefundeerd is er ooit watgewijzigd?
Is het ooit gerenoveerd? Van welk jaar is de installatie en zou deze vernieuwd moeten worden.

Maar om op jouw vraag terug te komen. Het blijft moeilijk. Ik zou toch in je omgeving informeren naar iemand die goede ervaring met een bepaald bedrijf of in ieder geval reverentie vragen aan het bedrijf waar je misschien mee verder wilt.

Welk omgeveing kom je?
Gebruikers-avatar
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member
BerichtenCOLON 772
GeregistreerdCOLON Do Dec 30, 2004 6:57 pm

Bericht door Rick »

Hoi Ina,

Even een stukje van de voorpagina van Bouwlink
Een nieuwe woning, een verbouwing als leek is de geleverde kwaliteit moeilijk te beoordelen dus schakelt u een bouwtechnisch bureau in. Uit de vele aanbieders selecteerde Bouwlink.nl het bureau met de beste referenties
Op www.bouwlink.nl/bouwkeuring/aanvragen.aspx kan je online een bouwkeuring aanvragen bij Perfectbouw. Deze hebben een landelijke dekking met uitsluitend vakmensen.
Op www.bouwlink.nl/bouwkeuring/bouwkundig-rapport.pdf kan je het rapport bekijken dat je kan verwachten van jouw huis.
Perfectbouw is iets duurder als v.e.h. maar levert een uitgebreider rapport en zoals ik al een keer gezegd heb op dit forum. Ik heb al een aantal keren met v.e.h. een woning opgeleverd en daarvan waren er een aantal "bouwkundige" bij die totaal niet wisten waar ze het over hadden. Dit vind ik dus een kwalijke zaak, dan maar een paar tientjes extra.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
ina
verbouwer
verbouwer
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON Zo Sep 11, 2005 10:04 pm

keuring

Bericht door ina »

Dank voor jullie reacties. :D
We zijn bezig met een huis in prov. groningen. We kennen daar niemand vandaar dat ik even hier de vraag stelde.

Michel het is een herbouwde woning en visueel ziet het er allemaal prima uit. Echter we hebben eerder een huis gekocht en daar zaten nogal wat verborgen gebreken in. We hopen door een keuring te laten uitvoeren in ieder geval niet weer voor deze verrassingen :evil: komen te staan.
We vinden het geen punt dat er zaken zijn die vernieuwd moeten worden. Als we het dan maar weten zodat we er rekening mee kunnen houden.
groet Ina
Gast

Bericht door Gast »

Verbrogen gebreken blijven altijd lastig ook voor bouwkundige maar soms ziet hij inderdaad meer dan een leek. Maar als het goed is is daar wat voor opgenomen in het koopcontract.
Gebruikers-avatar
Aad Hoekstra
Bouwkundige
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON Di Jan 11, 2005 5:05 pm

Bericht door Aad Hoekstra »

Je kunt ook even kijken bij:
http://www.bouwlink.nl/forum/viewtopic.php?t=47

Groet, Aad Hoekstra
<a target="_blank"a href="http://www.ikoo.nl">bouwkundig tekenwerk en advies</a>
BouwadviesUden
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON Vr Nov 27, 2009 4:24 pm

Re: bouwkundige keuring

Bericht door BouwadviesUden »

Een bouwkeuring is wel een noodzaak. Ik zou het altijd laten doen
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member
BerichtenCOLON 1058
GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2005 1:06 pm

Bericht door Herman »

Ik mag toch hopen dat Ina inmiddels in haar huis woont, na 4 jaar...

Ik heb nu 2 huizen gekocht zonder keuring, en ben geen nare verrassingen tegengekomen. Wel heb ik 1 huis afgeslagen na inwinnen advies bij een deskundige. (de makelaar zat een factor 2 fout bij de kostenraming van herstelwerk, ofwel 100.000 ouderwetsche guldensch). 100k of 200k maakt een verschil...

Nu moet ik er ook bij zeggen dat beide huizen niet heel lastig waren.
Inactief account
ARduo
Meesterklusser
Meesterklusser
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON Vr Feb 27, 2009 1:51 pm

Bericht door ARduo »

Dat is toch wel een kwalijke zaak inderdaad dan.
Helemaal als leek. (gelukkig ben je geen leek, Herman)

Anders mogen jullie ons ook bellen of mailen, wij doen ook bouwkundige keuringen met prijsindicatie en bouwaanvragen.

Mvg ARduo
Wij tekenen voor kwaliteit!
www.arduo.nl
info@arduo.nl
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member
BerichtenCOLON 1058

Bericht door Herman »

was wel jammer, was een mooi huis uit 1895, met gigantische brede deuren, een granieten trap, de originele keuken er nog in, maar helaas ook een fundering die gebroken was. Op de 2e verdieping week de boel meer dan 15 cm!
Inactief account
ARduo
Meesterklusser
Meesterklusser
BerichtenCOLON 97

Bericht door ARduo »

Funderingherstelletje uitvoeren :D

Wij doen ook bouwexploits hoor ;).

Maar wij komen het helaas ook nog vaak genoeg tegen.
Laatst nog een heel woongebouw, gekocht op basis van een bouwkundig rapport, waarin stond geen scheefstand geconstateerd in de vloeren etc.
Wij komen binnen en we verliezen bijna ons evenwicht zo scheef stonden die vloeren.
En wat bleek uit geotechnisch onderzoek, jawel de fundering was slecht.

Maar het woongebouw was wel op basis hiervan gekocht.

mvg ARduo
www.arduo.nl
info@arduo.nl
aannemer amsterdam
klusser
klusser
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON Wo Jul 02, 2008 2:01 pm

bouwkundige keuring in Amsterdam

Bericht door aannemer amsterdam »

Alles wat u moet weten over een bouwkundige keuring.

Allemaal herkenbaar wat hier wordt gezegd. Maar om een huis te kunnen keuren heb je meer nodig dan theoretische kennis. En zeker in Amsterdam, een nieuwbouw woning is geen monumentaal pand.

Besef ook dat bedrijven die regelmatig bouwkundige keuringen uitvoeren voor dezelfde makelaars door hun innige relatie niet altijd onafhankelijk zijn.

Een goede bouwkundige keuring verdient zich meer dan terug, als je eenmaal de bouwkundige gebreken kent en weet wat het kost om deze op te lossen heb je de juiste tools om stevig te onderhandelen.

Als koper kan je tegenwoordig kan je flink je slag slaan, maar weet wat je koopt en laat je niet verleiden door de mooie prijs alleen en de verkoop praatjes van de makelaar.

kopieer de link hieronder a.u.b. en lees hoe onze klanten de bouwkundige keuring hebben ervaren : http://g.co/maps/y9g7e

Hieronder staat een video over een bouwtechnische keuring in Amsterdam waar alles nog eens helder uitgelegd wordt:

Link
Laatst gewijzigd door 5 op aannemer amsterdam, in totaal 0 keer gewijzigd.
LEES HOE ONZE KLANTEN OVER ONS DENKEN: http://g.co/maps/y9g7e
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member
BerichtenCOLON 1058

Bericht door Herman »

Leg eens uit wat we hier zien?
Inactief account
ARduo
Meesterklusser
Meesterklusser
BerichtenCOLON 97

Bericht door ARduo »

Herman schreefCOLONLeg eens uit wat we hier zien?
Zo te zien, zien we hierboven een houten paalfundering type Amsterdam.
Dubbele palen met kesp erboven.

En om nog even terug te komen op theoretische kennis, daar heb je idd niet veel aan in Amsterdam.

Gelukkig hebben we dan ook meer dan 10 jaar ervaring in Amsterdam en omgeving.
www.arduo.nl
info@arduo.nl
JohanFatiha
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON Zo Dec 28, 2014 11:58 pm

Bericht door JohanFatiha »

Wij hebben zelf een Bouwkundige Keuring laten uitvoeren door Schippers Bouwconsult BV (http://www.schippers-bouwconsult.nl/) uit Den Haag. Zij keuren in de gehele randstad.
We zijn uitermate tevreden over hun. Niet alleen gaan ze uitermate grondig te werk, en nemen ze de tijd, maar ze weten hun bevindingen ook zeer goed te vertalen in woord en rapport.
Momenteel hebben ze een waanzinnige aanbiedingsactie waarmee ze tientallen euro's goedkoper zijn als de goedkoopste aanbieders op vergelijkingswebsites.
jared
verbouwer
verbouwer
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON Ma Dec 29, 2014 3:58 pm

Bericht door jared »

BouwadviesUden schreefCOLONEen bouwkeuring is wel een noodzaak. Ik zou het altijd laten doen
kan alleen maar met je eens :)
JosM
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON Do Mei 07, 2015 10:08 am

Bericht door JosM »

Een bouwkundige keuring is echt iets waar je goed over na moet denken. Uit ervaring weet ik dat sommige partijen ontzettend veel kosten rekenen en met een rapportage van niets komen.

Ik heb zelf goede ervaringen met deze partij: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx/bouwkundige-keuring.html als het gaat om bouwkundige keuringen.. Al meerdere keren hen ingeschakeld voor een aantal woningen en gebouwen die we hebben gekocht. Een bouwkundige keuring is echt zeer belangrijk!
Robbie
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON Zo Jun 14, 2015 4:23 pm

Re: bouwkundige keuring via bouwexpertisevergelijk.nl

Bericht door Robbie »

Hoi ik wilde ook een keuring laten uitvoeren via de website Bouwexpertisevergelijk.nl
Dus had ik een vrijblijvend offerte aangevraagd dacht ik, maar na twee dagen kreeg ik een mail dat er een afspraak was gemaakt zonder ook iemand gesproken te hebben :shock:.
Meteen had ik gebeld met Vincent V en uitgelegd dat er iets mis moest zijn gegaan.
Maar dat ging er niet in bij meneer Vincent V ik moest en zou betalen anders zou er een incasso bureau aan te pas komen :shock: .
En na een vervelende privé situatie ging de koop niet door dus was er ook niks meer te keuren maar dat maakte Meneer Vincent niet uit hij wilde hoe dan ook geld zien.
Uiteindelijk kwam die met dat ik 30 Procent van het bedrag moest betalen voor het annuleren want het hele bedrijf was druk geweest met mijn aanvraag.
Maar na wat telefoontjes met keurders kwam ik er achter dat meneer alleen werkt op het kantoortje in Cuijk.
Wat ik hiermee wil zeggen is pas op met Vrijblijvende offerte aan te vragen via Bouwexpertisevergelijk.nl.
Ga lekker naar Bouwkeuringvergelijk.nl die zijn wel menselijk.
mrijken
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON Di Jul 14, 2015 1:33 pm

Bericht door mrijken »

Ik wil zelf een bouwkundige check uitvoeren van het huis dat ik op het oog heb. Kennen jullie checklistjes oid die me kunnen helpen dat ik naar alles kijk?
Birgitt
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON Wo Jul 15, 2015 2:36 pm

Bericht door Birgitt »

Wil je dan zelf een soort checklist langslopen om te kijken of het huis goed is?
mrijken
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON Di Jul 14, 2015 1:33 pm

Bericht door mrijken »

Ik zag zojuist xxxxxxxxxxxxxxx De site is duidelijk in beta, maar komt wel in de buurt bij hetgeen ik zoek.
daandeman71
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON Di Dec 20, 2016 1:10 pm

Bericht door daandeman71 »

Ik heb via Schipper bouw consult een bouwtechnische keuring aangevraagd. In eerste instantie liep dat allemaal voorspoedig, ik had gebeld met het bedrijf en kreeg keurig een telefoniste aan de lijn. mijn vraag was duidelijk het was maandag en ik vroeg of het mogelijk was om op donderdag een bouwtechnische keuring te doen voor een huis wat ik op het oog had, het was geen probleem, ik moest via de site een bouwkeuring aanvragen en als ik met Ideal betaalde dan kreeg je nog 75 euro korting, goede deal dacht ik.
Vervolgens kreeg ik netjes een bevestiging en later nog een mail met een contact persoon voor het uitvoeren van de keuring.
Daarna werd het stil en heb ik zelf de contact persoon benadert om een afspraak te plannen aangezien de verkoper van het huis nog niets gehoord had van Schippers bouw consult. uit eindelijk bleek dat de keuring niet eerder kon dan woensdag een week later, dus 10 dagen later.
De keurmeester legde uit dat schippers bouw consult slechts een doorgeef luik was voor dit soort opdrachten en dat zij een telefoondienst gebruiken om de telefoon aan te nemen. De telefonisten konden dus eigenlijk helemaal geen toezeggingen doen over dagen en tijden.
Uit eindelijk heb ik gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht en de keurmeester persoonlijk laten weten dat de keuring niet doorging.
Ik heb schippers per mail benaderd om aan te geven dat de keuring niet meer door hoefde te gaan omdat de verkoper van huis niet langer wilde wachten op de uitkomst van het rapport en wij dus vastliepen in de onderhandeling.
Daarna werd het weer heel stil, na twee weken een herineringsmail gestuurd maar ook hierop geen reactie, en nog steeds geen geld terug gekregen.

Mijn advies is om niet met deze partij in zee te gaan als je echt haast hebt met een bouwtechnische keuring, ik heb helaas door schade geleerd dat je beter eerst even de slechte revieuws kunt lezen die er staan daar komen dit soort verhalen vaker terug.

Jammer het bedrijf lijkt zeer professioneel als je de site moet geloven.
CVuijk2022
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON Vr Jan 20, 2017 9:54 am

Bericht door CVuijk2022 »

Iedereen verkoopt mooie verhalen. Goed onderzoek aan de voorkant lijkt het meest nuttig.
Zoek en vergelijk een onafhankelijk bouwkundig bureau voor een bouwtechnische keuring op http://www.vergelijk-bouwtechnischekeuring.nl
BUTTON_POST_REPLY