Waterschade, plafond nog wel stevig?

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
Plaats reactie
Keesvz
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Waterschade, plafond nog wel stevig?

Bericht door Keesvz » do feb 15, 2018 9:14 pm

Beste bouw- en verbouw kenners,

Ik woon in een vrij oud studentenhuis (met van die hoge kamers) en heb ongeveer een jaar geleden perongeluk mijn kraan open laten staan waardoor de wasbak overstroomde. De schade aan spullen viel toendertijd gelukkig wel mee. Helaas was het water ook via mijn vloer en mijn muur naar de kamer onder mij gestroomd. Dit is verder gelukkig allemaal afgehandeld, maar ik heb mij nooit afgevraagd wat dit voor de constructiestevigheid zou kunnen betekenen? Aan het plafond van de kamer onder mij is geen schade zichtbaar, maar toch vroeg ik mij af, zeker omdat het een vrij oud huis is, hoe gevaarlijk het misschien zou kunnen zijn dat de vloer van de kamer boven instort op de kamer eronder.

Het is dus al wel een jaar goed gegaan inmiddels, maar ik vraag me af of ik er misschien nog iemand naar zou moeten laten kijken en wat jullie er van denken. De kraan stond vol open en heeft max 3,5 uur aangestaan, maar volgens mij korter.

Alvast bedankt,
Daan

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Waterschade, plafond nog wel stevig?

Bericht door Rick » vr feb 16, 2018 3:08 pm

Als het gewoon goed opgedroogd is, is er niks aan de hand. Gebeurt nog weleens dat er water blijft liggen en dan kan rotting optreden.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

Plaats reactie