Wie is verantwoordelijk doorfrezen leiding?

Afzuiging, Mechanische ventilatie, roosters e.d.
Plaats reactie
Stipje89
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Wie is verantwoordelijk doorfrezen leiding?

Bericht door Stipje89 » ma dec 17, 2018 10:02 pm

Hallo

In ons nieuwe huis hebben we een meneer aan het werk (met eigen bedrijf) die in onze keuken en woonkamer vloerverwarming aanlegt.
Voor het opmaken van de offerte hebben we hem eerst gevraagd langs te komen zodat hij een goed beeld had van wat er moest gebeuren. De offerte hebben we geaccepteerd en meneer is vandaag begonnen met zijn werkzaamheden.
Nu heeft hij onder het frezen meerdere stroomkabels doorgefreest. Gevolg: kelder en onderverdieping moeten opnieuw worden bekabeld vanaf de meterkast.
Onze vraag.. voor wie is deze verantwoordelijkheid? Had hij dat moeten checken waar kabels lopen?hadden wij daar iets mee gemoeten? Wij hebben geen idee dus hopelijk iemand die hier weet wie waar verantwoordelijk voor is..

Alvast bedankt..

Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Wie is verantwoordelijk doorfrezen leiding?

Bericht door Rick » za dec 22, 2018 3:38 pm

Oei dit is best een moeilijke en interessante, wel heel vervelend. Normaliter liggen de stroomleidingen tijdens de op de kale betonvloer, een dekvloer van 5cm is normaal. Bij het infrezen van verwarming mag je ervan uitgaan dat je gen stroomleidingen raakt als je twee cm infreest.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.

LHelson
verbouwer
verbouwer

Re: Wie is verantwoordelijk doorfrezen leiding?

Bericht door LHelson » wo dec 26, 2018 11:22 am

Ik ben het niet zeker, maar ik ga ervan uit dat die stroomkabels daar in de eerste plaats niet mochten zitten. Ook belangrijk, wat zegt de man die de vloerverwarming aan het leggen was er zelf van?

Plaats reactie