Ik ga binnenkort in mijn badkamer (nieuwbouw woning) de vloer storten en heb daarbij 2 vragen:
1. De vloer word over de betonnen "casco" vloer gestort en zal dan o.a. afvoer- en waterleidingen bevatten en moet ongeveer 30mm dik worden. Wat kan ik daar het beste voor gebruiken? (Ik dacht zelf aan beamix zandcement 730 en dan eventueel egaline om een en ander nog uit te vlakken.)
2. Hoe en waarmee kan ik het beste het afschot naar mijn douche goot creëren?
Ik ben een leek v.w.b. het storten van vloeren dus iedere tip is van harte welkom!!! Alvast bedankt.
Martijn
vloer met afschot storten in badkamer
- Jan Hendrik
Mag ik je één tip geven. Besteed het uit aan een goede loodgieter en tegelzetter.
De loodgieter dient de drain te plaatsen. Bij douchegoten zijn al vele lekages bekend. Volg hierom altijd de verwerkingsvoorschriften van desbetreffende fabrikant goed op (te downloaden via internet). Let op dat je je douchegoot niet tegen de wand plaatst, omdat je anders je band en coat niet meer aan kan brengen. (Zie voor het aanbrengen bvan waterdicht tegelwerk elders op deze site).
Verder verdient het de aanbeveling om de douchegoot te bezanden, maar wat het allerbelangrijkste is dat deze douchegoot niet mag kunnen bewegen als je hem belast.
Een tegelzetter kan voor je de vloertegels in de specie kloppen (meestal tot maximaal 20x20 tegels. Anders kan hij eerst een vloer smeren, waarbij hij exact rekening houdt met de verdeling van het tegelwerk en het afschot.
Veel succes.
Jan Hendrik
De loodgieter dient de drain te plaatsen. Bij douchegoten zijn al vele lekages bekend. Volg hierom altijd de verwerkingsvoorschriften van desbetreffende fabrikant goed op (te downloaden via internet). Let op dat je je douchegoot niet tegen de wand plaatst, omdat je anders je band en coat niet meer aan kan brengen. (Zie voor het aanbrengen bvan waterdicht tegelwerk elders op deze site).
Verder verdient het de aanbeveling om de douchegoot te bezanden, maar wat het allerbelangrijkste is dat deze douchegoot niet mag kunnen bewegen als je hem belast.
Een tegelzetter kan voor je de vloertegels in de specie kloppen (meestal tot maximaal 20x20 tegels. Anders kan hij eerst een vloer smeren, waarbij hij exact rekening houdt met de verdeling van het tegelwerk en het afschot.
Veel succes.
Jan Hendrik
technisch adviseur lijmleverancier
- Forumlid