Hallo,
Opdit moment ben ik bij de badkamer aan beland waar een probleem zich voor doet. Ik heb de smeervloer van de plevora gekapt en nu alle leiding neer gelegd die nodig waren o.a. een randleiding van 110 voor afvoer.
Ook een douchegoot.
Wij willen alles betegelen maar de constructeur zegt dat er max de eerdere dikte terug mag van de weg gekapte smeer vloer. Dat wil zeggen 2-3 cm beton (weegt 60 kg/mtr). Mocht je meer willen is dat niet verantwoord. Hij gaf als alternatief een balken laag bv 5x7 met daarop een feramcell plaat te leggen. Mijn timmerman raad dit af omdat hout altijd werkt en tegels uiteindelijk gaan scheuren. Zwaluwstaart was ook geen optie volgens contructeur (weegt 100 kg / mrt)
Wie kan me hierin goed adviseren.
bvd
Leon
Badkamervloer: beton of ?? op plevora vloer
- nonhandyman
Re: Badkamervloer: beton of ?? op plevora vloer
Toch maar even reageren op mijn eigen vraag omdat ik zie dat er veel bezoekers zijn geweest.
Wij hebben het uiteindelijk opgelost met schuimbeton. Het weegt maar 1/4 deel van gewoon beton. Je moet je voorstellen dat er een gewone betonwagen voor komt rijden, het beton in een bak met schuim gooit. Vervolgens wordt het vermengd en gaat het met een slang de woning in. Het lijkt op slagroomdikte.
Als het eenmaal droog is is het nog zacht en kun je er een spijker in drukken. Maar na 3 dagen is het heel erg stevig en heeft het het zelfde resultaat als gewoon beton.
Wij hebben het uiteindelijk opgelost met schuimbeton. Het weegt maar 1/4 deel van gewoon beton. Je moet je voorstellen dat er een gewone betonwagen voor komt rijden, het beton in een bak met schuim gooit. Vervolgens wordt het vermengd en gaat het met een slang de woning in. Het lijkt op slagroomdikte.
Als het eenmaal droog is is het nog zacht en kun je er een spijker in drukken. Maar na 3 dagen is het heel erg stevig en heeft het het zelfde resultaat als gewoon beton.