De vloer is gewoon beton, (nieuwbouw woning). In de bouw heb ik een afvoer (5cm), warm en koud water laten doortrekken naar deze plek op zolder. Inmiddels ben ik klaar met de muren (7cm Ytong) en wil nu een inloopdouche maken. Die wordt ongeveer 90 cm breed en in totaal 210cm. De easydrain wil ik bij de ingang leggen. De douche vloer is daarvandaan dan dan opgedeeld in twee stukken van 120cm x 90 (de eigenlijke douche ruimte) en een stuk vloer van 80cm x 90 cm (de inloop waar ook spatwater terecht kan komen).
De easydrain is in totaal ongeveer 10cm hoog. Beton wil ik niet storten want de ruimte wil ik ooit weer ergens anders voor gebruiken. Op de site van Wedi kwam ik op het idee om sanitair bouwplaten te gebruiken en de ondergrond met polystyreen platen op te vullen. Alleen bij de drain en het afschot (wat overdreven op de schema tekeneing) wordt met specie of beton gewerkt.
Wat ik graag wil weten:
Kan het afschot ook met egalisator worden aangebracht.
Is de folie rondom het beton van de drain wel handig, want volgens mij er dan nergens hechting aan de ondergrond. Is het misschien beter om de folie rondom de drain te trekken zodat er een flens net onder de bovenrand ontstaat die dan onder het tegelwerk wordt geplakt.