Ik wil in de badmaker de afwerkvloer voor het grootse deel (ca 7,5 qm) op ca. 22 cm brengen. Ik heb al verschillende mogelijkheden gehoord. Een is ophogen met ytong-blokken. Een andere mogelijkheid zou zijn de vloer tot ca. 17 cm ophogen met PS-plaat in de kwaliteit 200 (druksterkte). Daarover een laag folie leggen en daarop een afwerklaag aanbrengen van zand-cement.
Dit laatste voorstel spreekt mij wel aan, maar wie heeft hier ervaring mee of heeft hier een mening over?
De oplossing met Ytong lijkt mij nogal duur en vooral bewerkelijk. PS-platen zijn ook aardig aan de prijs maar wel gemakkelijk te bewerken en te leggen.
Verhoogde badkamervloer
- Michel
- Jan Hendrik
Re: Verhoogde badkamervloer
Wat je wilt kan wel, maar je moet met het volgende rekening houden:
Doordat de zandcementvloer niet vast ligt op de constructievloer (zwevende vloer) moe de zandcement een minimale laagdikte hebben van 5cm. Daarnaast dient deze vloer gewapend te worden met wapeningstaal of vezels. Voordat de zandcementvloer betegeld mag worden dient deze 28 dagen te drogen. Daarnaast zou ik kiezen voor een douchebak, zodat je nioet te maken hebt met afschot richting de put.
Je kunt ook kiezen voor een systeem van wedi (blauwplaat). Dit is niet goedkoop, maar zij hebben wel polystireen plaaten waar je direct op kunt tegelen. Tevens hebben zij platen van 90 bij 90 waar het afschot al in zit.
Veel succes
Doordat de zandcementvloer niet vast ligt op de constructievloer (zwevende vloer) moe de zandcement een minimale laagdikte hebben van 5cm. Daarnaast dient deze vloer gewapend te worden met wapeningstaal of vezels. Voordat de zandcementvloer betegeld mag worden dient deze 28 dagen te drogen. Daarnaast zou ik kiezen voor een douchebak, zodat je nioet te maken hebt met afschot richting de put.
Je kunt ook kiezen voor een systeem van wedi (blauwplaat). Dit is niet goedkoop, maar zij hebben wel polystireen plaaten waar je direct op kunt tegelen. Tevens hebben zij platen van 90 bij 90 waar het afschot al in zit.
Veel succes
technisch adviseur lijmleverancier