waterdruk veranderd na verwijderen leiding

Plaats reactie
mvoepo
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

waterdruk veranderd na verwijderen leiding

Bericht door mvoepo » za mei 03, 2008 7:24 pm

Hoi,

Ik heb zojuist de warmwaterleiding welke van de ketel afkomt richting badkamer vervangen ( 12 mm naar 15 mm )
In de badkamer heb ik alle waterleidingen verwijderd, zowel de warm als de koud water leiding.
ik heb de leiding ( T-Splitsing ) afgedopt zodat ik gewoon het water kan gebruiken in de keuken en toilet.
Nu heb ik in het toilet nog een normale druk.

Maar in de keuken, zolder ( wasmachine ) is de druk bijna nihil.
De waterleiding gaat door de kruipruimte naar de keuken, van de keuken naar boven naar de badkamer ( T-splitsing ) naar zolder ( ketel + wasmachine )
ik heb nergens een lekage. heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn ?

Mvg. Mike

Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Bericht door Herman » za mei 03, 2008 8:15 pm

Kan zijn dat er tijdens de werkzaamheden een stukje kalk is losgekomen, of een stukje vuil zich zodanig heeft ge/verplaatst dat het de leiding bijna geheel blokkeert.

Erg lastig. Wellicht is het mogelijk (met behulp van de waterleiding van de buren) de boel bij de meter los te koppelen, en water te laten stromen van keukenkraan naar meter (ofwel een emmer onder de meter, of de boel gewoon de kruipruimte in laten stromen. En dan hopen dat het vuil daarmee voldoende verdwijnt.
Inactief account

Plaats reactie