doucheputje

roel

doucheputje

Bericht door roel »

Hallo allemaal,

Ook ik wil in mijn appartement op de 1ste woonlaag de houten vloer gaan vervangen door een gestorte vloer en een inloopdouche maken.

Houten vloer eruit, lewisplaten erop, betonvloer storten, kimband en tegelen. Dit zou als ik het begrijp een waterdichte oplossing moeten garanderen?

Ik zit nog wel met het putje... Hoe doe ik dat? door de geringe hoogte van de vloer (2cm boven de Lewisplaat uit ?) komt die doucheput dus door de Lewis plaat heen? hoe wordt dit gedaan, en als ik gestort heb kan ik er ook niet meer bij : vind ik eng idee...

Tips?

Alvast bedankt, Roel.
Rick

Bericht door Rick »

Het is idd tricky om deze volgorde aan te houden, de enige manier om een eventuele lekkage te verhelpen is namelijk via het plafond van de onderburen.
Het beste zou zijn om je afvoer bovn je betonvloer uit te laten komen (4 cm boven lewis) deze goed af te puren voor het storten. daarna je put e.d. monteren en dan een zandcementvloer op hoogte maken.

Als je je put direct op hoogte stelt in de beton dien je deze wederom goed af te puren, i.v.m. lekkage bij het storten en daarna heel goed te controleren op lekken.
Hou wel rekening met een zandcement vloer na het storten, beton kan je niet op afschot smeren.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.