Voor onze nieuwe badkamer wil ik heel graag een thermostaat inbouwkraan en de douchekop ook ingebouwd vanuit de muur en dan nog een kleine handdouche in een houdertje. Nu mijn vraag over de inbouwkraan want wat is een kleurset? Wat zit daar allemaal bij? Zit daar dan ook alle koppelingen enzo voor in de muur bij of koop je die dan ook weer apart? En wat is een stopkraan die er evt ook bij kan kopen? Is dat noodzakelijk?
(van een deskundige heb ik al vernomen dat je vaak zit met de dikte van het inbouwgedeelte en nu schijnt het wel dat er van HansGrohe een inbouwkraan is van maar 7 cm, verder zei die deskundige ook dat je beter een goede en betrouwbare kwaliteitskraan voor inbouw kan kopen ivm het kalk in het Nederlandse water en natuurlijk dat je als er iets stuk gaat je de muur open moet breken)
Wie weet er meer en kan mij verder helpen???
Vraag over inbouwkraan
- Herman
Voor wat betreft de inhoud van het pakket, daar kan denk ik alleen de leverancier antwoord op geven.
Mbt de kalk in het water: Goedkoperen kranen hebben daar zeker last van (uit ervaring). De Grohe thermostaatkraan bij mijn ouders geeft echter geen krimp. Alle waar is dus idd blijkbaar naar zijn geld...
Overigens heeft ons waterleidingbedrijf aangekondigd vanaf 2008 het water te ontkalken. (Oasen, Gouda e.o.) (overigens was die ontkalkingsinstallatie al 10 jaar geleden aangekondigd voor 2006, dus ik moet het nog meemaken...) Wel weet ik dat er in Dordrecht al een dergelijke installatie staat (al jaren). Of die alleen voor de industrie of ook voor woningen gebruikt wordt, weet ik niet.
Mbt het stopkraantje: Altijd handig. Je hoeft hem niet te gebruiken, maar het KAN wel.
Draai een dergelijk kraantje helemaal open, en dan een halve of een kwart slag terug dicht. Dan gaat het kraantje niet vastzitten (geldt ook voor de stopkranen bij je watermeter, en eventuele andere stopkranen in je waterinstallatie)
Mbt de kalk in het water: Goedkoperen kranen hebben daar zeker last van (uit ervaring). De Grohe thermostaatkraan bij mijn ouders geeft echter geen krimp. Alle waar is dus idd blijkbaar naar zijn geld...
Overigens heeft ons waterleidingbedrijf aangekondigd vanaf 2008 het water te ontkalken. (Oasen, Gouda e.o.) (overigens was die ontkalkingsinstallatie al 10 jaar geleden aangekondigd voor 2006, dus ik moet het nog meemaken...) Wel weet ik dat er in Dordrecht al een dergelijke installatie staat (al jaren). Of die alleen voor de industrie of ook voor woningen gebruikt wordt, weet ik niet.
Mbt het stopkraantje: Altijd handig. Je hoeft hem niet te gebruiken, maar het KAN wel.
Draai een dergelijk kraantje helemaal open, en dan een halve of een kwart slag terug dicht. Dan gaat het kraantje niet vastzitten (geldt ook voor de stopkranen bij je watermeter, en eventuele andere stopkranen in je waterinstallatie)
Inactief account