Wasmachinekraan sluit niet meer

Forumlid

Wasmachinekraan sluit niet meer

Bericht door Forumlid »

Deze vraag lijkt simpel: koop een nieuwe wasmachinekraan, ze zijn niet duur. Maar ik heb het probleem NU pas ontdekt (zondag) en morgen komt een bedrijf een klus op de vloer doen van de badkamer waarom de wasmachine eruit moet...
Ik heb het water eraf gehaald, kan ik morgen ook doen natuurlijk, maar mijn vraag is alsvolgt:

Uit de wasmachinekraan heb ik het inwendige deel gehaald met bovenaan het draaideel en onderaan een rubber ringetje.
Het lijkt er goed uit te zien alleen beetje verhard...
Stel dat ik zo'n ringetje ga vinden voor morgen zou m'n probleem dan opgelost zijn of is dat verloren moeite?
Herman

Bericht door Herman »

Dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Kijk ook even naar eventuele bramen in de zitting in de kraan, en ontkalk de kraankop (dat ding wat je eruit gedraaid hebt) even.

Helaas wat aan de late kant, maar wellicht heeft iemand anders er nog wat aan.

Nog 1 kleine tip:

Draai een kraan nooit helemaal open, maar zodra hij helemaal open is, een halve slag dicht. Hierdoor gaat de kraan minder snel vast zitten.
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Ja hoor het was inderdaad het rubbertje!
Ik verwachtte al niet veel respons op zondag en ben eerst zelf gaan graven in mijn voorraad "handige dingetjes om niet weg te gooien, wie weet heb ik het nodig" en daar zat een doosje met ringetjes in van de bouwmarkt.
Eentje paste erin, inderdaad bijna 2x zo dik dan die ik eruit had gehaald.
Alles weer monteren: DICHT is de kraan!

Goed les inderdaad, als je naar een 'winkel' zou gaan verkopen ze je zo weer een nieuwe kraan. Een voorraadje rubberen ringetjes (als je nog dergelijke kranen in huis hebt) doet wonderen!