waterdruk

HEINO

waterdruk

Bericht door HEINO »

Hallo,

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden onze badkamer verbouwd en waarschijnlijk heb ik toen te dunne waterleidingen gebruikt. Ik heb nu niet erg veel druk op de douche.
Nu is m'n vraag of er ook iets bestaat of dat er een truuk voor is om meer druk op m'n douche te krijgen ??

alvast bedankt.. :D
pepijn

Bericht door pepijn »

Wat voor een buisdiameter heb je dan gebruikt ?
HEINO

Bericht door HEINO »

22 mm ? geloof ik ,en er is mij vertelt dat dit 25 moet zijn ....
pepijn

Bericht door pepijn »

Ik denk dat je 12 mm en 15 mm bedoelt :D Bij de andere maten zit je aan CV-dikte en zou je je over druk geen zorgen maken !
En ja, als 12 mm hebt gebruikt is dat een beetje weinig..

Ik neem aan dat de oplossing die je niet wilt horen die is waarbij je de waterleiding vervangt door 15 mm buis.
Ik denk dat er weinig andere opties zijn, helaas.
Herman

Bericht door Herman »

Heb je wel druk genoeg op de gewone badkamerkraan? En zit die op dezelfde leiding?

12mm moet in principe nog wel kunnen. Menig toilet zit op eenzelfde leiding, en een 9 liter stortbak zit binnen 20 seconden weer vol.

Om lekker te douchen heb je niet eens zo gek veel water nodig.

Bij het monteren van de douchekop en doucheslang kan het zijn dat je een doorstroombegrenzer hebt geplaatst. Dit is niet altijd met die naam aangegeven in de beschrijving. Haal de slang eens tussen de kop en de kraan vandaan, en kijk of er in de aansluitingen een zeefje danwel een ander stukje plastic zit, wat de waterstroom vermindert. Als dat er zit, kan je dat eruit halen. Daarna weer testen.
HEINO

Bericht door HEINO »

Ja natuurlijk bedoelde ik 12 en 15 mm :lol: :lol:

Bedankt voor de tip. Ik zal even kijken...
HEINO

Bericht door HEINO »

Nee geen zeefje, jammer maar helaas,
Om nou gelijk de hele vloer er weer uit te slopen om er nieuwe leidingen in te leggen vind ik net iets te veel van het goede..... :(