Waterontharding ?

MrBean

Waterontharding ?

Bericht door MrBean »

Hoi allemaal,

wij zouden in onze nieuwe woning een wateronthardingssysteem willen zetten omdat de water hardheid bij ons 33 graden is. Dat is blijkbaar vrij hoog en in onze oude woning hadden we daar erg veel last van. Daarom willen we nu in onze nieuwbouw dat zeker tegengaan.

We hebben ondertussen ons laten adviseren door twee bedrijven uit Belgie, nl AquaCare (twintec) en Aquaclaro (GE Products).

Beide producten hebben zijn voordelen en nadelen. Maar, mijn vrouwtje, die een beetje kent van scheikunde, heeft schrik dat deze apparaten zorgen voor volgende problemen :

1. Weghalen van het voor de mens noodzakelijke calcium en natrium
2. Zorgen voor een teveel aan zout (slecht voor ons mensen)

Deze apparaten zijn ook vrij kostelijk.

Nu heeft mijn vrouwtje een systeem gevonden dat werkt op basis van magnetisme (ik kan even de naam niet meer herinneren). Het is een klein apparaatje dat over je waterleiding wordt gezet. Het heeft geen zout of stroom nodig maar werkt volledig op basis van magnetisme. Volgens haar uitleg zorgt dit apparaatje ervoor dat de kalk zich niet kan hechten. Het is er wel nog, maar het krijgt niet meer de tijd om zich dus overal aan te hechten.

Voordelen volgens haar : geen extra zout in je lichaam en geen goede stoffen die uit het water worden gehaald. Ook is het apparaat een pak goedkoper dan de andere apparaten.

Enige nadeel is dat je water wel nog altijd kalksporen achterlaat, maar volgens haar zijn die met een simpele veeg met de vod weg te halen (omdat die zich niet meer kunnen hechten).

Vooraleer wij overgaan tot aanschaf, wou ik toch hier even wat advies van jullie vragen. Wat zijn jullie ideeen hierover ?

Alvast bedankt voor de info !

vriendelijke groeten,

Davy
cabrio125

Bericht door cabrio125 »

Hallo

In de prijs scheelt het inderdaad wel
De uitleg die ik kreeg,normaal botsen de deeltjes ,en met dit apparaat
zouden ze in een rechte lijn door de waterleiding gaan.

Je moet er in geloven,bewezen is het niet.
Sjaak van Dijk

Bericht door Sjaak van Dijk »

je moet voor jezelf eerst uitzoeken op welke plaatsen je echt last hebt van het harde water, en evt daarnaar te handelen. Bv bij de wasmachine zou je iets als calgon kunnen toevoegen om de gevolgen van de kalk tegen te gaan.