Wateroverlast

popey

Wateroverlast

Bericht door popey »

Hallo
Zojuist geregistreerd daar ik momenteel geplaagd wordt door velen mankementen. 2 Hiervan wil ik met jullie delen met de hoop dat ik via dit forum het een en ander zelf (met de hulp van het forum) kan oplossen of anders de juiste man hiervoor benaderen.

Ik ben 'n vrouw welk heel veel zelf doe en gedaan heb in mijn eigen huis, maar waar ik nu mee kamp lukt mij niet om op te lossen.

In de keuken heb ik 'n kraan die sedert enkele weken lekt langs het middenstuk welk in het keukenkastje gaat en/of waar het water uitkomt, daarmee bedoel ik te zeggen: het betreft 'n kraan waarvan ik met de waterpomptang de stang tussen de kranen eraf gehaald heb en zie daar 2 zwarte ringen en 1 witte hard plastic ring welk niet dicht is.
Ikzelf dacht dat de witte de boosdoender was, maar die kan niet om de stang heen. Weer erop gemonteerd met de waterpomptang door de witte ring iets te verplaatsen maar die schuift doordat ik hem aandraai weer omhoog. Het resultaat iedere keer als ik water pak is mijn aanrecht nat. Heb er 'n vochtopnemend sponsje neer gelegd, maar ik blijf het irritant vinden.
Wie heeft zo 'n oplossing? In het keukenkastje onderin is het nergens nat en ook de soldeerpijpen niet.

Andere probleem, misschen wel t grootste maar momenteel minder irritant, daar ik er niet elke minuut mee wordt geconfronteerd.
In mijn garage blijft sedert de ontdekking van wateroverlast, nat op de vloer in de hoek. Naast de garage zit de badkamer, waarin 'n douche/zitbad. Het luikje v.d. tegels (onder het bad) open gemaakt en onderin gekeken maar daar is het kurkdroog. In de garage loopt waar de natte/vochtige plek blijft de rioleringsbuis, maar ook die is kurkdroog.

Wanneer ik mijn was draai in de wasmachine, welk in de badkamer naast de garage staat, komt nadat de was is gedraaid water te staan welk onder van de wasmachine vandaan komt. Ik snap niet dat dat pas gebeurd nadat de was klaar is, want tussendoor wordt er toch ook afgepompt en gespoeld.
Enfin de wasmachine staat dicht tegen de deur van de gararge aan en zou verwachten dat de vochtige plek in de garaga vochtiger zou worden, maar dit is niet het geval. Het water wordt direct opgedweild.

Wie heeft zo zijn idee, waar ik het probleem moet gaan zoeken. Het is al weken erg warm weer en de garagedeur dagen en dagen open hebben staan met de hoop dat de plek zou drogen, maar het blijft precies zoals het is er veranderd niks. Je zou toch denken dat het ooit op zou drogen.

Misschien 'n rare vraag, maar dat zal wel zijn dat ik 'n vrouw ben :wink:
Herman

Bericht door Herman »

Op vraag 1 kan ik geen antwoord geven. Ik ben zo'n type wat het al snel zat is, een nieuwe kraan koopt en deze plaatst. Wellicht zou ik eerst nog alle ringen vervangen, mits verkrijgbaar.

Vraag 2:
Waarschijnlijk is de afdichting van de pomp niet meer helemaal in orde.
Kantel de wasmachine achterover. Onder de trommel zit een dikke rubber slang welke rechtstreeks naar de pomp gaat. Aan de pomp zit een motor, waaraan ook de bedrading van de motor. Meestal kan je de pompmotor loshalen door een clip te verwijderen, of een ander klemsysteem. Nu ben je bij de rubber ringen. Kijk deze eens goed na.

------------
Ergens blijft water vandaan komen, dus ik vrees toch dat het de wasmachine is. (op zich goed nieuws, want eenvoudig te repareren.)
Inactief account
popey

Bericht door popey »

Hallo Herman

Hartelijk dank voor je reactie. Ja inderdaad de lekkage zit onder de wasmachine. Nu ook goed te zien dat het allemaal roestig is, dus 'n nieuwe wasmachine zal geen overbodige luxe zijn. Ik hoop van harte dat de lekkage in de garage inderdaad v.d. wasmachine komt.

Wat de kraan betreft: Ik heb 'n nieuwe (dezelfde) gekocht en wat zie ik de ring (witte) zat in het midden i.p.v. bovenaan en tot nu aan toe is dat probleem verholpen. De nieuwe kraan is dus overbodig.

Ik zal wel vaker gaan posten op dit forum, daar ze bij mij aan het bouwen zijn. Ik heb veel vragen over wat te doen vloerverwarming of gewone radiatoren, ook vragen over vloertegels. Ik heb namelijk in heel mijn huis ofwel parket of laminaat, dus tegels is nieuw voor mij.
We hebben honden en katten dus ik wil 'n vloer welk goed schoon is te houden en nu direct alle vuil zichtbaar is Enfin ik stel mij vragen wel bij de juiste posting

Groeten Popey :)
Herman

Bericht door Herman »

Miele wasmachines zijn voor het grootste deel roestvrij. Bij die van mijn overbuurman zag ik alleen roest op de bouten van de schokdempers. En die wasmachine stond ook al een half jaar te lekken (in een verder ongebruikte douchebak... Ging alleen steeds harder lekken)

Vloerverwarming of radiatoren, dat wordt nog een hele discussie...
Inactief account