Scheuren in de uitbouw

Forumlid

Scheuren in de uitbouw

Bericht door Forumlid »

Wij hebben vorig jaar samen met onze buren een uitbouw laten bouwen van 6 bij 2 meter. Nu zit er sinds ongeveer een half jaar een scheur in het spack werk, deze scheur zit ongeveer op de plek waar de nieuwe muur tegen de oude muur aanstaat. Is dit ernstig en wat kan ik er aan (laten) doen? (Er zijn palen onder de fundering geheid.)

Ik hoop snel op antwoord want het zit me nou niet echt lekker.

Gr. Wodan
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Waarschijnlijk is het alleen krimp van het oude bouwdeel en nieuwe bouwdeel. Lijkt me namelijk niet dat de fundering is gezakt. Dus er zijn geen constructieve problemen.

Als je het goed wilt doen moe je bij een aanbouw altijd een naad houden omdat het sucwerk wilt scheuren door krimp. 2 stucstoppen tegen elkaar en je heb een naad. Maar dat wilt meestal niemand een naad in een wand. De stucadoor had bijvoorbeeld een stukje oud stucwerk kunnen afhakken en dan weer gaan stucadoren maar dan met gaas er tussen. Hierop geven de meeste stucadoors overigens geen garantie.

Maar dat is allemaal niet gebeurd. Als het goed is is nu een alles eeen beetje uitgewerkt. Temperatuur is nu gelijk. Dus opzich zou je kunnen repareren met eeen speciale mortel.
Rick

Bericht door Rick »

Als de krimpscheur niet al te groot is kan je ook met een verfkrabber een v-tje in de scheur krabben en deze afkitten.
Na het afkitten deppen met een sponsje om het effect van het spack terug te krijgen.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Wat Rick zegt is een goede oplossing. Let alleen op welke kit je gebruikt. Wel overschilderbaar. :
wodan

Bedankt!!!!

Bericht door wodan »

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden.
Hier kunnen we wel wat mee.
Het is vooral een opluchting dat het niet de fundering is.
Nogmaals bedankt! :D
H.BASTIAANNET

Re: Scheuren in de uitbouw

Bericht door H.BASTIAANNET »

Forumlid schreef:Wij hebben vorig jaar samen met onze buren een uitbouw laten bouwen van 6 bij 2 meter. Nu zit er sinds ongeveer een half jaar een scheur in het spack werk, deze scheur zit ongeveer op de plek waar de nieuwe muur tegen de oude muur aanstaat. Is dit ernstig en wat kan ik er aan (laten) doen? (Er zijn palen onder de fundering geheid.)

Ik hoop snel op antwoord want het zit me nou niet echt lekker.

Gr. Wodan

Geachte Wodan;
Wat heb je voor een oplossing toegepast?
Ik zit met hetzelfde probleem.
Ben benieuwd wat voor oplossing je hebt.
Misschien kan ik het toepassen.
Graag zou ik dat van je horen.
Mijn email adres is [verwijderd].
F.L.Langenberg

Re: Scheuren in de uitbouw

Bericht door F.L.Langenberg »

wat Rick al zei.V'tje van de scheur maken en met kit.Maar gebruik dan acrylaat kit.Niet van de Gamma ofzo!!
Mijn passie is mijn werk!Heb een hoop geleerd maar wil nog een hoop leren.Ik hoop dat ik hier andere kan helpen en anderen mij..
Herman

Bericht door Herman »

Gamma heeft ook acrylaatkit. Zowel eigen merk als van Bison.
Inactief account