Wij hebben vorig jaar samen met onze buren een uitbouw laten bouwen van 6 bij 2 meter. Nu zit er sinds ongeveer een half jaar een scheur in het spack werk, deze scheur zit ongeveer op de plek waar de nieuwe muur tegen de oude muur aanstaat. Is dit ernstig en wat kan ik er aan (laten) doen? (Er zijn palen onder de fundering geheid.)
Ik hoop snel op antwoord want het zit me nou niet echt lekker.
Gr. Wodan
Scheuren in de uitbouw
- Forumlid
Waarschijnlijk is het alleen krimp van het oude bouwdeel en nieuwe bouwdeel. Lijkt me namelijk niet dat de fundering is gezakt. Dus er zijn geen constructieve problemen.
Als je het goed wilt doen moe je bij een aanbouw altijd een naad houden omdat het sucwerk wilt scheuren door krimp. 2 stucstoppen tegen elkaar en je heb een naad. Maar dat wilt meestal niemand een naad in een wand. De stucadoor had bijvoorbeeld een stukje oud stucwerk kunnen afhakken en dan weer gaan stucadoren maar dan met gaas er tussen. Hierop geven de meeste stucadoors overigens geen garantie.
Maar dat is allemaal niet gebeurd. Als het goed is is nu een alles eeen beetje uitgewerkt. Temperatuur is nu gelijk. Dus opzich zou je kunnen repareren met eeen speciale mortel.
Als je het goed wilt doen moe je bij een aanbouw altijd een naad houden omdat het sucwerk wilt scheuren door krimp. 2 stucstoppen tegen elkaar en je heb een naad. Maar dat wilt meestal niemand een naad in een wand. De stucadoor had bijvoorbeeld een stukje oud stucwerk kunnen afhakken en dan weer gaan stucadoren maar dan met gaas er tussen. Hierop geven de meeste stucadoors overigens geen garantie.
Maar dat is allemaal niet gebeurd. Als het goed is is nu een alles eeen beetje uitgewerkt. Temperatuur is nu gelijk. Dus opzich zou je kunnen repareren met eeen speciale mortel.
- Forumlid
- wodan
Bedankt!!!!
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden.
Hier kunnen we wel wat mee.
Het is vooral een opluchting dat het niet de fundering is.
Nogmaals bedankt!
Hier kunnen we wel wat mee.
Het is vooral een opluchting dat het niet de fundering is.
Nogmaals bedankt!
- H.BASTIAANNET
Re: Scheuren in de uitbouw
Forumlid schreef:Wij hebben vorig jaar samen met onze buren een uitbouw laten bouwen van 6 bij 2 meter. Nu zit er sinds ongeveer een half jaar een scheur in het spack werk, deze scheur zit ongeveer op de plek waar de nieuwe muur tegen de oude muur aanstaat. Is dit ernstig en wat kan ik er aan (laten) doen? (Er zijn palen onder de fundering geheid.)
Ik hoop snel op antwoord want het zit me nou niet echt lekker.
Gr. Wodan
Geachte Wodan;
Wat heb je voor een oplossing toegepast?
Ik zit met hetzelfde probleem.
Ben benieuwd wat voor oplossing je hebt.
Misschien kan ik het toepassen.
Graag zou ik dat van je horen.
Mijn email adres is [verwijderd].
- F.L.Langenberg
Re: Scheuren in de uitbouw
wat Rick al zei.V'tje van de scheur maken en met kit.Maar gebruik dan acrylaat kit.Niet van de Gamma ofzo!!
Mijn passie is mijn werk!Heb een hoop geleerd maar wil nog een hoop leren.Ik hoop dat ik hier andere kan helpen en anderen mij..