Hoe houten vloer egaliseren?
- ster100
Hoe houten vloer egaliseren?
Een houten vloer bestaande uit vloerplanken met mes en groef golft enigszins en is dus niet overal waterpas. Hoe egaliseer ik dat het gemakkelijks? (Op de deze planken komt laminaat).
- Herman
Omdat niemand tot nu toe gereageerd heeft, doe ik toch een gooi:
-planken verwijderen, dikke latten langs de balken schroeven, zodanig dat de bovenkanten van de latten mooi uitgevlakt lopen (laserwaterpas is een handig hulpmiddel, maar met een paar balkjes dwarsover kom je ook een heel eind). Daarna planken weer terugleggen.
Andere mogelijkheid:
-Er is een systeem met isolerende vloerplaten, welke je ook op bijbehorende korrels kan leggen. De naam ben ik echter kwijt, en ik weet niet of die korrels op den duur gaan verschuiven. (beetje cement en water erover sprenkelen als de boel eenmaal goed vlak ligt???)
-planken verwijderen, dikke latten langs de balken schroeven, zodanig dat de bovenkanten van de latten mooi uitgevlakt lopen (laserwaterpas is een handig hulpmiddel, maar met een paar balkjes dwarsover kom je ook een heel eind). Daarna planken weer terugleggen.
Andere mogelijkheid:
-Er is een systeem met isolerende vloerplaten, welke je ook op bijbehorende korrels kan leggen. De naam ben ik echter kwijt, en ik weet niet of die korrels op den duur gaan verschuiven. (beetje cement en water erover sprenkelen als de boel eenmaal goed vlak ligt???)
Inactief account
- Michiel_H
Dat genoemde systeem is van Fermacell.Forumlid schreef:Omdat niemand tot nu toe gereageerd heeft, doe ik toch een gooi:
Andere mogelijkheid:
- Sjaak van Dijk