bevestigingsconstructie voor barblad/keukenkastjes
- P. van der Graaf
bevestigingsconstructie voor barblad/keukenkastjes
Tussen de woonkamer en de halfopen keuken moet een barblad komen met daaronder (in de keuken) twee keukenkastjes op een plint. Het huidige halfhoge muurtje tussen keuken en woonkamer is zeer geschikt ter bevestiging van zowel genoemde kastjes als van barblad. Echter, dit muurtje is nogal breed (13cm) en beperkt zodoende de loopruimte in de keuken (3.60 x 1.80m). Ik ben op zoek naar een bevestigingsmethode voor keukenkastjes en barblad die minder ruimte vergt. De keuken is parterre en de zandlaag bevindt zich 70cm onder de keukenvloer. De halfhoge tussenmuur (voormalige steunmuur) wordt in de kruipruimte voortgezet.. Bedankt voor uw suggesties.
- Herman
- Herman
- Sylvester
hoop dat er wel wat staal in zit dan, als het een draagmuur was.Forumlid schreef:Of ipv onderkastjes, bovenkastjes gebruiken. Die zijn minder diep, en kan je (met enig aanpassen) ook op een plint zetten.
maar je wilt kastjes op de grond met een blad erop? muurtjes slopen en het blad op de kastjes monteren?
www.bouwkunde.tk
Het forum voor en door bouwkundigen!
- Sylvester
hij heeft het over een voormalige steunmuur, vandaar.Forumlid schreef:halfhoog muurtje. draagmuur???
Ik ken de situatie verder niet, maar ik maakte er uit op dat er in het verleden een stuk draagmuur is verwijderd.
www.bouwkunde.tk