stevige lekkage
- Jersu
stevige lekkage
Net een nieuw (oud) huis gekocht. Begane grond: grote garage/opslag, 1e verdieping woonlaag. Op de 1e is ook een balkon. Daar zijn scheuren in de tegels en voegen, ook de rand van het balkon is niet waterdicht. Je raadt het al: lekkage. Deze lekkage loopt door de muur, zodat de muur van de garage inmiddels ook zeiknat is, en zelfs doorloopt in de kelder. De lekkage is waarschijnlijk zelfs de oorzaak van de ernstige betonrot die in het plafond van de kelder zit, die recht onder de lekkage zit. Probleem is dat wij totaal geen idee hebben wat we hier mee moeten... bij wie we moeten aankloppen of wat we zelf zouden kunnen doen om dit te verhelpen. Ondertussen regent het de laatste tijd stevig door, en moet er met spoed iets aan gedaan worden. Weet iemand raad?
- Sylvester
Re: stevige lekkage
als nood kun je misschien alles dichtkitten zover mogelijk
www.bouwkunde.tk
Het forum voor en door bouwkundigen!
Het forum voor en door bouwkundigen!
- Herman
Als nood kan je kitten, maar wellicht is de bitumen kleefband met alu toplaag, die ze van aquaplan verkopen een betere optie, Kleeft zelfs op natte ondergrond.
Op de lange termijn zou ik het als volgt doen:
Tegels afbikken, vloer vlak maken. (hoge delen wegbikken)
Eventuele gaten / kuilen vullen met epoxymortel
Met glasweefsel en epoxy een tweetal lagen aanbrengen, indien mogelijk tegen muren (onder het lood) opzetten, of over de rand lamineren. Zo krijg je een waterdichte bak, en heb je alleen nog te zorgen dat de randen waterdicht zijn (lood over opstaande rand, oid). De epoxylaag kan je naar keus afwerken (tegels, houten vlonder, epoxy gietvloer, epoxy grindvloer, bedenk het maar...)
De betonrot dan repareren. Eerst kijken of de stalen draden niet te verrot zijn, indien wel, dan moet je een sterke laag onder het balkon creeren. (bijv koolstofstaven onder het beton lijmen, wordt veel gedaan met kades, waarop zwaardere hijskranen moeten komen).
Maar ja, dat is de handel waar ik uit kom, een ander heeft welllicht een andere oplossing.
Op de lange termijn zou ik het als volgt doen:
Tegels afbikken, vloer vlak maken. (hoge delen wegbikken)
Eventuele gaten / kuilen vullen met epoxymortel
Met glasweefsel en epoxy een tweetal lagen aanbrengen, indien mogelijk tegen muren (onder het lood) opzetten, of over de rand lamineren. Zo krijg je een waterdichte bak, en heb je alleen nog te zorgen dat de randen waterdicht zijn (lood over opstaande rand, oid). De epoxylaag kan je naar keus afwerken (tegels, houten vlonder, epoxy gietvloer, epoxy grindvloer, bedenk het maar...)
De betonrot dan repareren. Eerst kijken of de stalen draden niet te verrot zijn, indien wel, dan moet je een sterke laag onder het balkon creeren. (bijv koolstofstaven onder het beton lijmen, wordt veel gedaan met kades, waarop zwaardere hijskranen moeten komen).
Maar ja, dat is de handel waar ik uit kom, een ander heeft welllicht een andere oplossing.
Inactief account