Plieger bad type SAMOS

Ervaringen met bouwmaterialen, sanitair, gereedschap e.d.

Bent u het ermee eens dat als het op kwaliteit aankomt, de bouwmarkt niet de juiste winkel is?

Peiling eindigt op Vr Sep 23, 2005 8:23 pm

Jazeker
3
75%
Vaak wel
1
25%
Soms
0
Geen stemmen
Nee hoor
0
Geen stemmen

Aantal stemmenCOLON 4

kiepo

Plieger bad type SAMOS

Bericht door kiepo »

ik heb mijn badkamer totaal verbouwd en daarbij een Plieger bad type SAMOS geïnstalleerd die ik bij Praxis had gekocht. Na ongeveer 2 maanden gebruik ontstond een barst van zo'n 8 cm in 1 van de rugzijden. Het bad werd uitgebouwd en ingeruild voor een nieuw exemplaar bij Praxis. Dit exemplaar bleek na te zijn ontdaan van verpakkings/beschermingsmateriaal op alle hoekpunten flink te zijn beschadigd of zeer lelijk te zijn afgewerkt.

Wie (her)kent dit soort problemen met het Plieger Samos bad, een ander bad van Plieger of ander sanitair van Plieger?
Rick

Bericht door Rick »

Ik ben het wel met je eens, dat er bij de bouwmarkt vaak mindere kwaliteit ligt dan in de proffesionele bouwhandel. Voorbeeld zijn de maschine's van bosch. Groen bij de praxis met plastic tandwielen en blauw bij een prof. ijzerwarenhandel met ijzeren tandwielen.
A kwaliteit en b kwaliteit

Met dit type bad heb ik geen ervaring
Herman

Bericht door Herman »

Geen kritiek naar de topicstarter, maar een probleem van bouwmarktspul is dat het allemaal niks mag kosten. Als je iedereen zijn marge erafhaalt, dan blijft er nog maar een luttel bedrag over voor de daadwerkelijke ontwikkeling en productie van een product.

En idd is het probleem van de "consumentenversie" ook nog aanwezig. Bosch groen en Bosch blauw is er idd een goed voorbeeld van, maar die fabrikant houdt het dan nog duidelijk. Makita en DeWalt zijn merken die ook consumentenversies op de markt brengen, en daar zie je niets van. je merkt het alleen in effectiviteit en levensduur. En zo gaat het met talloze zaken, niet alleen met gereedschap en sanitair, maar zelfs schroeven, RVS schroeven, verven en lakken, en nog veel meer. Over de 5 euro bakken in het midden van het gangpad heb ik het wijselijk niet.

Mijn schatting is dat 50% van de materialen bij een bouwmarkt geproduceerd is voor de verkoop, niet om het daadwerkelijk te gebruiken.
Mooiste voorbeeld wat ik kan geven zijn de "professionele" messensets in koffer, voor niet teveel geld, maar ook zeker niet goedkoop (50-80 euro). Deze sets zijn zo gemaakt dat het er professioneel uitziet, maar het gebruikte staal is van nogal inferieure kwaliteit.

Nog zo'n voorbeeld is een koffer vol met boren, bitjes en meer van dat spul. Het is een blauwe uitvouwkoffer. Gaat meestal voor 40-50 euro over de toonbank. Ik heb er 12,50 voor betaald, en zelfs daar heb ik spijt van (botte speedboren, boren die zo slecht geslepen zijn dat de punt niet in het midden zit, bitjes welke na 2 schroeven breken, etc. geen aanrader dus...
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Bij **********edit moderator zijn we gestopt met het verkopen van de goedkopere merken om de simpele reden dat het veel te vaak retour komt.
Beter iets meer uitgeven.
robertsimons

Bericht door robertsimons »

Ik heb wel eens 9 weken langer moeten wachten op het zurich bad van plieger... na die 9 weken werd er NOG een vertraging in de levering gemeld waardoor ik de bestelling afgezegd heb en ik een bad bij de Hornbach gekocht heb. Deze werkt nog steeds harstikke goed en absoluut geen op of aanmerkingen over.
*Hmmmm, doonuts!*/quote

-Homer Simpson