Isoleren?

ej

Isoleren?

Bericht door ej »

Hallo allemaal,

in mijn huis is wat ooit de woonkamer was nu verbouwd in 2 kamers door in het midden een muurtje te bouwen op basis van een houten frame, daartussen wat rockwool en afgedekt met gipsplaten.

Enige probleem is dat dit wat betreft geluid niet zo goed isoleert als ik hoopte. Natuurlijk heb ik alle kieren al dichtgekit.

Mijn vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn buurvrouw mijn muziek niet hoort? :)
Ik dacht zelf aan een laag MDF ertegen aan. Misschien eerst nog een laag isolatiespul? Of eierdozen? Werkt dat echt?

Als jullie tips hebben- heel graag!

Groet uit Groningen
RvdB

Bericht door RvdB »

Hallo daar...

Mdf zou ik niet doen... hout is immers een goede gelijder voor geluid. Wat beter werkt is gipsplaat van 15mm. Gipsplaat wordt ook gebruikt onder en tussen dakplaten om het geluidsdichter te maken.
Als je de ruimte hebt is het nog beter om een wandje te metselen van kalkzandsteen (hoe meer massa hoe beter de reductie). Evt eiermatrassen ertussen levert ook nog flink wat op, maar er zijn ook speciale matrassen te koop bij de bouwmarkt (groen van kleur) die isoleren echt goed, maar zijn dan ook prijzig. Ander oplossing... vrijstaand wonen of een fijne hoofdtelefoon :wink: