koudebrug probleem

Casper

koudebrug probleem

Bericht door Casper »

Hoi allemaal.
Voor mijn opleiding ben ik een gebouw aan het ontwerpen, maar nu ben ik op een probleem gestuit. De buitenste schil van mijn gebouw bestaat uit een metalen frame gemaakt van kokerprofielen. Hierop zal een vloer worden aangesloten die rust op stalen balken. Alleen krijg je nu het probleem dat bij de aansluiting van de stalen vloerbalken met de kokerprofielen er een koudebruig ontstaat aangezien de isolatie aan de binnenkant zit van de muur zit.
Mijn docent wees me op een oplossing via een tussenstuk dat tussen vloerbalk en kokerprofiel word geplaatst. Dit bestaat oa uit een stuk samengeperst glasvezelplaat wat voor de isolatie moet zorgen. Zo zou de koudebrug beperkt moeten worden tot de bouten die het geheel vasthouden.
Nu is mijn vraag, wie heeft hier ervaringen mee en hoe heten de fabrikanten van deze tussenstukken?
Met vriendelijke groet,

Casper
RvdB

Bericht door RvdB »

Bedoeld je leraar isokorf?? dit wordt wel gebruikt bij doorgaandevloerconstructies als balkons.

kijk hier eens: http://www.schock.nl/Products,0.html

Waarom komt de vloer aan de buitenschil? Dit is één van de minst wenselijke situaties als je gaat ontwerpen/bouwen want de koudebruggen kun je haast niet oplossen en dus vraag je om vocht problemen. Lijkt me bij een stalenconstructie ook niet handig want de duurzaamheid van het staal zal hierdoor afnemen. Kun je het ontwerp niet aanpassen en de vloer opleggen op de binnenschil?