Tegelen op betonplex, welke lijm / voorstrijk

Herman

Tegelen op betonplex, welke lijm / voorstrijk

Bericht door Herman »

Ik wil gaan tegelen op betonplex. Welke lijm is geschikt, en moet ik voorstrijk gebruiken. (of is afspanen met de lijm voldoende, en moet ik dan deze laag eerst laten drogen, of kan ik zo verder)
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Hoi Herman,

Als voorstrijk gewoon b-contact en als lijm zou ik majolicoll gebruiken.
Echter let wel op een paar dingen.

Betonplex is erg glad en wat vettig om de beton niet te laten hechten, ik zou daarom goed ontvetten en zelf misschien iets ruw schuren voor het voorlijmen.
In dit geval droogt de voorlijm niet zo snel du ik zou min. 24 droogtijd aanhouden

Rick
Herman

Bericht door Herman »

Gaan we doen.

Overigens is het betonplex al oud, en nooit als bekisting gebruikt, maar om aardappels oid af te schotten, en andere "boerenzaken"

Platen van 85cm x 300 cm hebben me 10 euro stuk gekost. Enkel de uiteinden waren een beetje rot. Verder prima spul !!

Maar ik zal de boel wat aanschuren, en goed ontvetten. Dan zal het wel loslopen.
Forumlid

Bericht door Forumlid »

het is al een oud topic, maar heb hier toch nog een vraag over.
Ik ben namelijk een betonplex terrarium aan het inrichten en ik wil er natuursteen tegenaan lijmen en ook gaan voegen.

Kan iemand mij vertellen welk spul ik precies moet hebben voor het voorbehandelen, lijmen en voegen??

Bedankt,

René.
bouwlink

Bericht door bouwlink »

Alle produkten van het merk Eurocoll

Voorlijmen
B-contact
Lijm
Bouwpasta 2000
voeg
Speciaalvoeg 706

Allemaal flexibel dus goed om te lijmen op hout.
Forumlid

Bericht door Forumlid »

dankuwel!
Herman

Bericht door Herman »

Ik heb gelijmd met Eurocol 705 (uit mijn hoofd) en voorgestreken ook met een Eurocol product. Eerst een testje gedaan, en dat brak uiteindelijk los in het hout, de toplaag ging eraf. Ik heb dus goede hoop dat het blijft hangen...
Ik heb het betonplex wel geschuurd, trouwens.