Welk soort plafond?
- bob's vriendin
Welk soort plafond?
Mijn vriend heeft voor de keuken en badkamer het voorstel een aluminum plafond te plaatsen in het appartement wat hij aan het verbouwen is. Nodig volgens hem, omdat in geval van lekkage van bovenburen (wat volgens hem in een jaren 30 appartement niet ondenkbaar is) er niet een heel plafond hoeft worden uitgesloopt. Ik vind het een kil/bedrijfsachtig uiterlijk hebben (bovendien 1300 euro voor een klein oppervlakte van 10m2) en vraag me af of er geen alternatieven zijn? 
- Herman
Re: Welk soort plafond?
Gewoon stucplaat met daarover stuc, en een emmer latex in reserve mocht het een keer fout gaan?
Lekkage is niet ondenkbaar, maar is niet voorbehouden aan jaren 30 appartementen. Als een badkamer goed wordt aangelegd, dan mag lekkage geen probleem zijn.
Bovendien: Als het water op de aluminium delen komt, waar gaat het dan heen? Water zal altijd een uitweg zoeken.
Nog een overweging: Mocht er lekkage optreden, dan zal de schade vergoed moeten worden, en kan je een bedrijf inschakelen om de boel weer in orde te maken. Dit wordt dan uit de verzekering van de bovenburen betaald.
Overigens is aluminium prima te poedercoaten. Dan kan je het in elke kleur krijgen die je hebben wilt.
Lekkage is niet ondenkbaar, maar is niet voorbehouden aan jaren 30 appartementen. Als een badkamer goed wordt aangelegd, dan mag lekkage geen probleem zijn.
Bovendien: Als het water op de aluminium delen komt, waar gaat het dan heen? Water zal altijd een uitweg zoeken.
Nog een overweging: Mocht er lekkage optreden, dan zal de schade vergoed moeten worden, en kan je een bedrijf inschakelen om de boel weer in orde te maken. Dit wordt dan uit de verzekering van de bovenburen betaald.
Overigens is aluminium prima te poedercoaten. Dan kan je het in elke kleur krijgen die je hebben wilt.
Inactief account