Hallo
Ik wil onder bij de vloer een terugval maken (nestje) van 15 cm bij 15 cm ongeveer over de hele lengte van het bad.
badrand
|
|
---
|
|
vloer
Kan ik over een lengte van 3 meter alles met WEDI maken en alles lijmen of moet er toch een houten frame achter. Ze zeggen beter verzinkte stalen hoeken te gebruiken ipv hout maar met de terugval is dit lastiger denk ik.
Ik heb gehoord dat ze in de WEDI gaten maken als alles staat en dan bij de vloer en bij het bad vol pur spuiten maar is het dan niet dat de pur de plaat scheef duwt in het midden bv.
Met YTONG van 5 cm kan ik het nestje niet dieper maken dan 10 cm omdat ik geen plaats heb of Vermicell is lastiger omdat dit zwaarder is kan ik hier geen nestje maken zonder goede ondersteuning of draagbalk in de muren. Ook is vermicell over een lengte van 3 meter weer erg buigzaam tenminste de 12 mm vermicell plaat
Badombouw met wedi en inkeping bij de vloer ?
- Rick
Re: Badombouw met wedi en inkeping bij de vloer ?
Een houten framewerk met wedi is volgens mij de beste oplossing.
Je moet idd eerst een frame maken en dan zijn houten regels het makkelijkst, dit is geen bezwaar. Heb er nog nooit problemen mee gehad.
Je moet idd eerst een frame maken en dan zijn houten regels het makkelijkst, dit is geen bezwaar. Heb er nog nooit problemen mee gehad.
- bullus0
Toch met hout ? Veel mensen zeggen dat je aan de muren alluminium hoekjes kunt maken waar je de webi op schroeft. Ik dacht misschien de onderste opstaande rand vanaf de grond met een 5cm ytong te metselen en dan haaks erop webi te lijmen en eventueel met een plastic of alluminium hoek erop te lijmen om deze verbinding te verstevigen. Dan op de haakse webiplaat de plaat lijmen die onder de badrand zit. Dan heb ik niks van hout. ondersteuning van het bad is niet nodig omdat deze toch op zijn poten rust toch ?
Mijn vraag is alleen is het sterk genoeg om een webi plaat over een lengte van 2.5 meter te gebruiken zonder in de midden of over de hele lengte een extra versteviging.
Dit verhaaltje raden ze me aan in verschillende bouwzaken wat vind jij hiervan? Als ik toch hout gebruik is vuren balkje van 5x5 cm ofzo dan goed over een lengte van 3 meter? En moet ik de balken in de grondverf zetten ?
Mijn vraag is alleen is het sterk genoeg om een webi plaat over een lengte van 2.5 meter te gebruiken zonder in de midden of over de hele lengte een extra versteviging.
Dit verhaaltje raden ze me aan in verschillende bouwzaken wat vind jij hiervan? Als ik toch hout gebruik is vuren balkje van 5x5 cm ofzo dan goed over een lengte van 3 meter? En moet ik de balken in de grondverf zetten ?
- Rick
Ik vind dat wel erg omslachtig hoor, de aannemers die ik ken gebruiken allen gewoon regels "3x4" en vullen hem onder het bad uit om de 60 cm. 2,5 m1 overbrug je niet met wedi.
Als je bang bent voor vocht kan je overwegen om gewolmaniseerd hout te nemen.
Als je bang bent voor vocht kan je overwegen om gewolmaniseerd hout te nemen.
- bullus0
Ik ga gewoon houten frame maken dat lijkt mij ook het makkelijkste. Gewoon over de hele lengte een houten balkje of 2 en bovenaan in de badrand pur erachter spuiten. het hout zet ik wel in de grondverf. Door de tegels en het wedi komt toch geen vocht meer denk ik. Geen alluminium en geen plastic stripjes veel te lastig.
Dank je wel
Dank je wel