riolering blijkt kapot

Katmeisje

riolering blijkt kapot

Bericht door Katmeisje »

Hoi hoi, onze buren klaagde over lekkage, en inderdaad na een week zoeken en graven vonden we een oudere pijp vanaf een put, die kapot was, stukken steen eraf en een totaal missend stuk van 10 cm breed rondom die pijp.

Nu moeten we dat repareren, we wonen hier net 1 jaar, tis een gekochte woning, hoe repareren we dit? Moet de put ook opnieuw gemetseld worden of is een nieuw stuk pvc eromheen genoeg?

Een buurman opperde,........dichtgooien met cement, of dat spul waarmee je dakpannen vastzet, als dat hard is zit het ook vast.

Help aub, want onze porrtemonee is echt leeg door alle extra onkosten die we hebben moeten maken inzake verborgen gebreken ;o(

Gemeente zegt,.....als het op eigen grond is moet je t zelf repareren, en ja het is precies het stuk wat nog 20 cm op onze grond ligt natuurlijk !!

Groetjes Katmeisje
Rick

Bericht door Rick »

Hoi,

Ik weet niet helemaal wat voor pijp je bedoeld, er zijn vele soorten oude rioleringsbuizen.

Ik denk dat je het hebt over een oude grespijp.
Een buurman opperde,........dichtgooien met cement, of dat spul waarmee je dakpannen vastzet, als dat hard is zit het ook vast.
Kleine gaten kan je inderdaad repareren met cebar poeder (snelhardend cement).

Voor dat missende stuk kan je een stuk p.v.c. inpassen en deze met twee schuifmoffen koppelen aan de oude pijp.

Misschien is nog iemand met andere ideeen ?
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
julien

Bericht door julien »

Wij hebben net hetzelfde voor gehad...
Spijtig genoeg zijn het analoge foto's.
Graaf best eens even verder uit, want de kans is zeer groot dat de hele buis met 'haken en ogen' aan elkaar hangt.
Bij het uitgraven van de grond brak de buis meter per meter in brokjes.
Ons heeft het €250 gekost om 2 putjes te laten maken en een buis van ongeveer 12m te laten steken. De putdeksels zijn zelf geplaatst.
Katmeisje

Bericht door Katmeisje »

Dank voor de tips,....beroerd is het dan he?
We voelen ons best wel belazerd, ,........als je nou nog iemand de schuld kon geven, zou dat toch schelen ;o)

We hebben pvc pijp gehaa;t, een een bocht ervan zodat de pijp in de put daarin kan uitkomen ( in die bocht dan he) en cement en zo.

Mijn man is nu bezig met het nog verder uitgraven en controleren, en toch een stuk ervan af halende, van de buis,.........hierna zien we verder !
julien

Bericht door julien »

Niet opgeven, het ziet er dramatischer uit dan het is hoor!
Ik begrijp zeer goed wat je voelt, dat zijn de nadelen aan renoveren, maar je zal des te gelukkiger zijn als dat allemaal in orde is voor het leven. :wink:
Katmeisje

Bericht door Katmeisje »

Dank je wel,....opgeven kent mijn woordenboek niet hoor,......;o)

Maar dit soort zaken waarbij je een ander overlast bezorgt vind ik altijd zeeeeeer vervelend,...k heb liever lekkage in mijn huis dan dit.

Afijn, we zijn aan het plakken en metselen,...volgens mijn man zitie vandaag trug in de peuterklas, hij is er nogal melig van geworden ;o)
julien

Bericht door julien »

Vanavond een lekker aperitiefje en je bent het zo vergeten.
Vergeet geen foto's te nemen van het rampgebied. Altijd leuk voor later. :roll:
Herman

Bericht door Herman »

Idd, neem foto's. Ik heb er ook spijt van dat ik van de rampen die ik heb meegemaakt geen foto's heb. Sommige dingen zijn zo vaag, dat gelooft niemand zonder foto's.

Als die grespijp idd slecht is, is vervangen de beste keuze. Anders ben je over 2 maanden weer aan het graven. En dan regent het...