Aan de voorkant van me woning heb ik een vochtprobleem aan de binnenkant van de woning, als ik naar de buitenmuur kijk zie ik dat de onderste 40cm vanaf de grond behoorlijk nat is en het lijkt erop dat deze ook niet goed droogt. In het tuintje dat er aan vast ligt komt nooit zon en hierdoor kan het o.a. ook niet goed drogen. De woning is van bouwjaar 1980 +- en heeft een spouwmuur. Nu zitten er wel stootvoegen voor de ventilatie, alleen zie ik dat er tussen het vlak wat behoorlijk nat is de onderlingen ruimte tussen de stootvoegen +- 2 meter is. (horizontaal) Nu had ik als tip gehoord dat ik de grond langs de muur moest wegscheppen (gleuf dus langs de muur) om te kijken of het dan beter droogt ivm optrekkend vocht. Alleen nu denk ik dat de ruimte tussen die 2 stootvoegen veels te groot is. Hoeveel ruimte moet er normaal tussen de stootvoegen zitten? en heeft het zin om er 1 gleuf bij te boren zodat de onderlingen ruimte tussen de stootvoegen +- 1 meter bedraagt? Het bedreft een benedenwoning, ik heb dus boven buren, kan het zijn dat bij regen water via de dakgoot de spouwin loopt en bij mij voor het vocht probleem zorgt? (bovenburen doen niet veel aan onderhoud) Tevens (laatste vraag
Hoop dat jullie op al die vragen een antwoord hebben