Heb al in eerdere posts aangegeven een aanbouw te gaan realiseren. Het is nu bijna zover dat de aannemer gaat beginnen met het aanbouwen van 2,50x5,00 mtr. woonkamer. Om nu niet al te veel kosten te maken aan de aannemer, wil ik zelf de centrale verwarming aanpakken. De bestaande radiator (zie foto) wil ik verplaatsen naar de achterzijde van de "nieuwe" woonkamer. Tevens wil ik in de "nieuwe" aanpandige berging een radiator bijplaatsen, omdat ik graag in de koude wintermaanden knutsel. Deze berging wordt enkel steens opgetrokken en denk daar zelf de binnenkant te gaan isoleren en af te werken met een voorzetwand.
De bestaande radiator in de woonkamer is 280 lang en 40 hoog en 10 diep, dubbel uitgevoerd.
De gestippelde lijnen in de tekening is de uitbreiding van de woonkamer

Mijn vraag luidt dan ook; kan ik deze zomaar verplaatsen naar de 'nieuwe" achterzijde onder het raam, aangezien de ruimte groter wordt. Of moet er een grotere radiator worden geplaatst ? Kan ik vandaar uit ook af takken naar de berging en hoe groot moet deze worden? Oh ja.. is het, gezien de leiding in de woonkamer van boven komt mogelijk om deze in de muur te sleuven, zodat deze niet midden in de woonkamer in het zicht komt te zitten.
Hebben jullie evt. wat tips mbt het installeren!
Alvast bedankt voor een reactie
Groet,
gregory