Scheve houtenvloer waterpas maken

Fresther

Scheve houtenvloer waterpas maken

Bericht door Fresther »

Wij zijn bezig met een mogelijk ander huis. Het enige minpunt is de scheve vloer (het is een dijkwoning welke in zijn geheel scheef is). De woning is niet geheid. De vloer in de woonkamer heeft dus geen betonnen ondervloer, maar houten balken.

Mijn vraag is wat zijn de mogelijkheden om de vloer in met name de woonkamer recht te maken?
1. Bijvoorbeeld met een betonnen vloer stortten (maar zou de woning dit trekken??)
2. De balken waterpas maken (opvullen met andere balken).

Wat zouden de kosten hiervan zijn?

Alvast bedankt voor de reactie.
Rick

Re: Scheve houtenvloer waterpas maken

Bericht door Rick »

Ik heb dat weleens gedaan door er latten overheen te leggen en deze waterpas uit te vullen en vervolgens multiplex eroverheen te schroeven....
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Fresther

Bericht door Fresther »

Bedankt voor je reactie. De muren/plafond echter zijn ook redelijk scheef zou het dan geen heel vertekend beeld worden als de vloer ineens recht gaat lopen?
Herman

Bericht door Herman »

tsja, jij wilt de vloer recht... De muren en het dak is vers 2.

Staat de woning wel op zijn plek? En blijft hij op zijn plek? Ik heb eens een niet geheide dijkwoning bezichtigd, die de laatste paar jaar 5 cm van zijn plek ging. Een kostbare fundering houdt de boel nu op zijn plek. (ik heb toevalligerwijs een huis aan de andere kant van de rivier gekocht destijds, dus had mooi zicht op de werkzaamheden.)
Inactief account