kosten zijaanbouw met 2 verdiepingen

knarf

kosten zijaanbouw met 2 verdiepingen

Bericht door knarf »

hallo,

wij willen een aanbouw doen aan de zijkant van ons huis.
de maten zijn 2,5 meter breed bij 8 meter lang.
Daarop komt er nog 2 verdiepingen (dus began grond, 1e verdieping en zolder met puntdak)
Iemand enig idee wat de kosten zullen zijn:
We doen zelf de afwerking, zoals elektra, stucen, vloerverwarming, schilderen

Gr, k
burovanwissen

Re: kosten zijaanbouw met 2 verdiepingen

Bericht door burovanwissen »

Beste,

Afhankelijk van de materialisering, constructie en aannemer zal het tussen de €50.000 en €80.000 liggen.
Er van uitgaande dat het slechts de ruwbouw betreft, gefundeerd op staal.
(zonder advieskosten, architect, grondonderzoek, etc)

Groet,

Erik
lildoc

Bericht door lildoc »

Beste ls,

Wat kost een zijaanbouw van 2,5 m bij 8m, begane grond, eerste verdieping en tweede verdieping met puntdak? Niet de ruwbouw maar zo compleet mogelijk alle kosten eromheen, stucwerk, architect etc.

Is het lastig om hier een vergunning voor te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Liliane
BTBER

Bericht door BTBER »

Ik ben momenteel bezig met een afstudeerscriptie dat erg goed aansluit op de vraag die hier gesteld wordt. Ik schrijf een website waarop iemand die wil verbouwen zelf een tekening en calculatie kan maken van een verbouwing.

Jullie mening is uiteraard doorslaggevend met betrekking tot het marktpotentieel. Ik wil jullie dan ook vriendelijk verzoeken 5 minuten vrij te maken om mijn enquête in te vullen.

In de enquête staat het plan uitgelegd en worden 11 (korte) vragen gesteld.
Alvast mijn dank aan degene die meewerken!!!

Groet, Berry

Dit is de link naar de enquete:
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=74269
BasSpanjers

Bericht door BasSpanjers »

Om een correcte prijs te bepalen voor het maken van een verbouwing heb je allereerst een goed bouwplan nodig. Laat daarom eerst iemand goede tekeningen maken en laat op basis daarvan een aantal aannemers een offerte uitbrengen. Dat is de enige manier om de werkelijke prijs te achterhalen.
Op www.123bouwtekening.nl kun je bouwtekeningen voor verbouwingen laten maken tegen vaste lage prijzen. Hiermee leg je je wensen vast op papier en kun je gaan rekenen.

Met vriendelijke groet,

Bas Spanjers
schaepers

Bericht door schaepers »

Ik ben het bovenstaande reactie eens.
Om daar een goede uitspraak over te kunnen doen is een bouwtekening of in ieder geval een duidelijk schetsontwerp benodigd.

Marc Schaepers - Schaepers Bouw & Ontwerpbureau