Bij de nieuwbouw van een woning wordt aan alles gedacht, maar niet aan de tuin. De invulling daarvan wordt maar al te vaak verplaatst naar een moment ver na de oplevering. Om dit te veranderen dient tuinaanleg onderdeel uit te maken van de ontwerpfase van de woning. Op deze wijze kan de eigen woningbezitter al snel na oplevering van tuin en groen genieten.
Het Centrum Innovatie Bouwkolom (CIB) heeft het initiatief genomen om te komen tot een integrale aanpak van woningbouw en tuinaanleg. Daarbij is het van groot belang in beeld te brengen wat de eigen woningbezitter nu wenst in relatie tot dit thema. Hiervoor is een korte enquête opgesteld.
De enquête kan ingevuld worden via de website www.groenwonen.nu en vergt maximaal vijf minuten van uw tijd. Gegevens worden volledig anoniem verwerkt.
Groen wonen
- Herman
Re: Groen wonen
Zolang de huidige trend in de nieuwbouw is dat een plat dak slechts als dure optie uitgevoerd kan worden als dakterras (door het plaatsen van een deur in de dakopbouw 2e verdieping), een uitbouw vaak niet kan, en muren slechts minimaal en slecht gestuct worden opgeleverd, dan hou ik mijn hart vast voor de oplevering van de tuin. Er zal best markt zijn voor een lapje gras, een paadje van 60x40s naar de achterkant van de tuin, en een terrasje groter dan de nu verplichte 4 m2 (of was het 6 m2?), waarvoor wederom 10.000 kan worden afgetikt, maar niet bij mij...
Inactief account
- RvdB
Lijkt me een heel slecht plan....
Mensen kunnen al lang een schetsplan maken van de tuin. en deze aan laten leggen zodra de aannemer klaar is. EN GEEN MOMENT EERDER!!
Loopt elkaar alleen in de weg!
Mensen kunnen al lang een schetsplan maken van de tuin. en deze aan laten leggen zodra de aannemer klaar is. EN GEEN MOMENT EERDER!!
Loopt elkaar alleen in de weg!
- Rick
Ben ik helemaal mee eens, het enige waar je vanaf bent is die grondwerkers die met een frees de wijk doorlopen en voor €100,- even de tuin frezen....

- MikeStraalen
[quote="Rick"]Ben ik helemaal mee eens, het enige waar je vanaf bent is die grondwerkers die met een frees de wijk doorlopen en voor €100,- even de tuin frezen....
[/quote]
Wat bedoel je precies met even de tuin frezen?
Grt,
Mike
http://bouwbedrijfmjvanstraalen.nl/
Wat bedoel je precies met even de tuin frezen?
Grt,
Mike
http://bouwbedrijfmjvanstraalen.nl/
- Herman
Gewoon, met een tuinfrees door je tuin rijden, om de vaak wat dichtgetrapte oppervlakte weer los te maken.

Inactief account